• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=min(e8;1200)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr0007

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
=MIN(E8;1200) ik heb deze formule gekregen en zou willen dat, als in cel E8 leeg is dat de 1200 dan niet blijft staan maar op 0,00 staat en dat de formule blijft werken
als ik wel een getal in e8 neerzet zie excel bestand
Wie kan helpen

MVG mr0007

Bijlagen

dank je wel werkt goed, ik laat deze vraag nog even op niet opgelost staan, er komt nog wat extra bij wat er mee te maken heeft, ik weet nog niet goed hoe ik de vraag correct kan stellen
dank je wel voor deze oplossing
MVG mr0007

een na kleinste

een na kleinste getal probeer ik met deze formule werkt niet zou 680 als uitkomst moeten zijn
deze formule geprobeerd
=KLEINSTE(K4:W4;2)
wie kan helpen

MVG mr0007

Bijlagen

In mijn optiek is een vraag een vraag! Als de oplossing werkt zet je de vraag op opgelost. Als je een andere/vervolg vraag hebt, stel deze dan in een nieuw draadje. En geef de vraag een normaal onderwerp mee. Dan kunnen mensen met hetzelfde probleem dit ook makkelijk terug vinden.

Met een matrix formule

PHP:
=KLEINSTE(ALS(K4:W4<>0;K4:W4);1)

werkt nog niet =KLEINSTE(ALS(K4:W4<>0;K4:W4);1) resultaat blijft 0
MVG mr0007

Code:
=KLEINSTE(ALS($K$4:$W$4>0;$K$4:$W$4);1)

Ik weet niet wat je daarmee moet maar dit werkt niet.
Op een na kleinste met gelijke getallen als grootste en tussenliggende niet gebruikte cellen, levert altijd problemen op.
In dit geval werkt de formule wel maar als er meerdere waarden bijkomen zal het niet lukken om de 2de kleinste te zoeken.

Ik krijg in het het voorbeeldje toch echt 680 als resultaat.

Bijlagen

dank je wel voor de reactie Cobbe ik ga even nadenken of ik het anders kan oplossen

MVG mr0007

ja ik zie het, het is door deze 2 haakjes extra { }
dank je wel het werkt
je moet er maar op kunnen komen prachtig
deze vraag zet ik als op gelost
volgende aan vulling zal ik in een nieuwe vraag plaatsen zoals ze hebben gevraagd
Cobbe VanA bedankt

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan