• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Min en Max uitgebreid zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allereerst dan even de vraag welke excel versie je gebruikt.

Code:
al zou ik toch wel wat uitleg kunnen gebruiken.

Dan zul je zelf de vragen moeten stellen!

Ik werk met office 2010.

Wat de vragen betreft:

U zegt dat de zoekfuncties uitbreidbaar zijn, maar is dat een standaard progje of wordt dit opgemaakt van nul.
zoals gezegd heb ik even gekeken naar dedraaitafel die je mij doorstuurde, maar ik snap niet hoe en waar je de aanpassingen kan doorvoeren of definieren.

Laatst bewerkt door een moderator:
zelf heb ik excel 2007.

dan zul je me een bestandje moeten sturen, waarin ik kan zien of de opmaak hetzelfde is.

daarna kunnen we aan de slag, met de uitleg (op de vragen die je hebt.)

Ik werk met met beide, met office 2007 en 2010..

2007 staat op mijn laptop, die ik ook het meest gebruik.

Indien nodig kan ik nog altijd het progje doorsturen.

Welke vraag heb je over de excel 2007 draaitabel versie?

Hoi Oeldere,

In plaats van iedere vraag die ik heb op u af te vuren, heb ik mij deze week wat tijd gegeven om wat te leren werken en te begrijpen hoe een draaitabel precies werkt.
Ik vind het nog altijd interessanter om eerst even zelf te proberen en daarna de onopgeloste vragen hier af te vuren.

Ik ben na een week ook redelijk overtuigd van de mogelijkheden die ik met een draaitafel kan.

Hier enkele vraagjes waar ik geen antwoord op vind:

1/ Kan een draaitafel werken met meerdere tabbladen.
(vroeger werkte ik dus per maand met een tablad. u zou ik dat wijzigen naar het voorbeeldmapje die u hebt aangemaakt, maar ik zit nog altijd met mijn grafiekpagina. bv omzet per maand - % stijging of daling met vorig jaar - enz)

2/ is een draaitabel uitbreidbaar met meerder kolommen in de toekomst.

3/ Indien ik alsnog wat hulp nodig heb.... mag ik je dan nog eens lastigvallen:o

@leyton Zou je willen stoppen met het onnodig quoten van berichten. Heb nu al diversen reacties van je aangepast.

Er zijn hier meerdere forumleden die goed zijn met draaitabellen.

Dus laten we de vraag even aan alle forumleden voorleggen.

In de toekomst mag je best je (i.p.v. U) gebruiken; dat heb ik zelf nog liever.

1) meerdere pagina's.

misschien dat dit wel kan met power pivot table (super draaitabel?).

Daar heb ik wel eens iets van voorbij zien komen.

Vraag is echter of je dat in deze situatie moet (wilt) gebruiken.

Volgens mijn kan het best met alles op 1 pagina.

Daar wordt het bijhouden van de data ook eenvoudiger van.

2) kort antwoord => Ja.

3) kort antwoord => zeker mag dat.

Ben gestart met een tabel in excel om daarop een draaitabel te laten werken.
Mijn startlayout met gegevens is klaar en heb er een daaitabel aan toegevoegd, maar wanneer ik bedragen intik veranderd mijn draaitabel niet.
doe ik hier iets verkeerd??

Heb ook het voorbeeld van oeldere geprobeerd en daar worden de bedragen ook niet aangepast... wat doe ik verkeerd.

Rechtsklik in de draaitabel en kies Vernieuwen. Als je vba gebruikt kan dat ook automatisch.
Een draaitabel werkt het beste als je gegevens in één tabel staan.
Gelukkig heb je inmiddels door dat er een subtiel verschil is tussen een draaitabel en een draaitafel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan