• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Min wanneer negatief en plus wanneer positief

Status
Niet open voor verdere reacties.

arendgb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2015
Berichten
1
Beste mensen,
Ik heb een vraag. Weet iemand hoe je kunt instellen dat in excel een plus getal opgeteld wordt en een negatief getal afgetrokken wordt? Het gaat over een budget, het liquide middelen overzicht wil ik gaan automatiseren. Mocht mijn uitleg niet helemaal duidelijk zijn zal ik een voorbeeld geven.

VB:
Vorige maand heb ik 700 euro overgehouden
Deze maand kom ik 60 euro te kort
Volgende maand kom ik 2000 te kort
En de maand daarop heb ik 1000 overgehouden.

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp,

Met vriendelijke groet,
Arend
 
Welkom op het forum!

Als je een negatief getal ergens aftrekt, dan tel je het dus in feite op (-- = +)

Ik denk dat je zoiets zoekt:
=SOM(700; -60; -2000; 1000)

Het handige van dit forum is dat je ook een Excelbestand kunt bijvoegen. Als je dat doet, kunnen we je iets gerichter helpen.
 
Het gaat over een budget, het liquide middelen overzicht wil ik gaan automatiseren

Ik ben zeer benieuwd hoe je dat nu doet. Dus een voorbeeldje lijkt mij wel handig
 
Ik ben ook nieuwsgierig.

Zo wat krijg jij dan voor antwoord als je
in cel A1 700,
in cel A2 -60,
in cel A3 -2000,
in cel A4 1000,
en in cel A5 =SUM(A1:A4) zet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan