minder geheugen na crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackman1998

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
ik zat gewoon op mijn laptop (medion akoya) toen ik ineens een blauw scherm kreeg met allemaal codes (ik dacht dat ik zag staan dat mijn harde schijf werd gewist)
toen ging mijn laptop uit en daarna wou hij niet meer opstarten ik kreeg een scherm dat ik de instalatie cd er in moest doen. dus nu is mijn hele laptop gereset maar er staat
maar 278gb bij boot (C:) in plaats van 750gb
Knipsel.JPG

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum blackman1998,
Dat lijkt mij redelijk normaal want Medion weet niet wat voor partities iemand wil gebruiken en die hoeven natuurlijk niet te worden gewist. Je moet de C: partitie uitbreiden met de vrije, niet toegewezen, ruimte. In Vista ga je daarvoor naar Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer. Hier zie je de partities en kan je zien dat de gezochte bytes in niet toegewezen ruimte zitten. Als je rechts klikt op de C: partitie en in het context menu vindt je de opdrachten om die partitie uit te breiden met de vrije ruimte of te doen wat je maar wilt.

In ieder geval weet je meer als je bij Schijfbeheer kijkt.

ik heb gekeken maar volgens mij staan er geen vrije parties
Knipsel3.JPG

en nu krijg ik ook steeds als ik opstart een zwart scherm waar instaat dat ik mn spullen moet gaan backupen met eronder een paar codes
en dan kan ik hem met f1 doordrukken en als dan mijn laptop is opgestart komt er ook zon schermpje
Knipsel3.JPG
(heb noch windows vista)

Laatst bewerkt:
Nu lijkt het er meer op dat jou harde schijf stuk aan het gaan is en fouten maakt. Je kan nog kijken of die goed zit aangesloten en het komt voor dat er firmware voor de harde schijf bij de drivers te downloaden is op de site van de fabrikant, dan ook proberen om de firmware opnieuw te branden. Anders weet ik ook geen raad. Met sommige schijf-hulpprogramma's kunnen slechte sectoren, als die er zijn, worden gemarkeerd zodat die niet meer gebruikt worden of de FAT, de tabel aan het begin van de schijf, worden hersteld en je verder kan werken. Met Chkdsk van Windows kan dit ook maar duurt het erg lang en denk ik dat je al snel hele partities kwijtraakt. Er moeten betere schijf-controle programma's zijn. Misschien kan je na het herstellen van slechte sectoren alleen de andere partitie nog gebruiken en is de schijf dus veel kleiner geworden. Met veel partities werken is een goede zaak in zo een geval.

Van deze recovery tools staat alleen TestDisk in de lijst met software op dit forum http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=99

Via hun site kan je kijken of je daar een handige BootCD vinden kunt met meer hulpprogramma's voor schijfherstel. Hiren's is een heel bekende. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Livecd

Alfred

ja ik mis een paar schroefjes onder mijn laptop er staat cpu op en ram maar als ik hem weer dicht zou schroefen of een soort apk ga geven zou hij dan gemaakt zijn of
is hij nu onoplosbaar kapot?

Dat schroefje is van de klepjes. Als de harde schijf er maar recht in zit. Shuif deze anders voor de zekerheid even uit en in. Bij een laptop staat de toch al kleinere verbinding bloot aan vervuiling en beweging.

Je weet pas of de schijf kapot is als je een schijfhulpprogramma draait zoals beschreven. De gemakkelijkste weg is rechts klikken op het schijfstation en schijfcontrole kiezen, dit is Chkdsk. Doe dit dan met een oppervlaktecontrole. Daarna weet je waarschijnlijk meer.

mn harde schijf was helemaal kapot en heb er een nieuwe ingedaan maar noch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan