• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Minder stappen/cellen gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarmenD

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Beste experts,

Voor het maken van een opdrachtbon moeten er een aantal teksten uit een PDF-formulier worden omgezet in Excel
Een van die teksten luidt bijvoorbeeld: Besteldatum: februari 6, 2022 waar dan de gewenste tekst 06-02-2022 moet uitkomen.
Ik heb al het e.e.a. opgezocht en kom ook wel op het gewenste resultaat, maar na zo'n 7 stappen (m.a.w. formules in 7 verschillende cellen).
Een voorbeeldje gaat hierbij.

NB: misschien is wat ik wil niet mogelijk, maar 'niet geschoten is altijd mis'.
Al vast bedankt voor het meedenken en een - misschien gedeeltelijke - oplossing.

mvg HarmenD

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Mag het ook met Power Query?

Maar enkele stappen benodigd welke ook nog eens automatisch gebeuren na verversen.

Knipsel.JPG

Zie ook de bijlage.

Bijlagen

#peter59

Bedankt voor de aangedragen oplossing.
Ik werk wel eens met draaitabellen, maar dan wel op een heel eenvoudige manier ;)
Terwijl ik bezig was om wat meer over deze draaitabel te weten te komen kwam het antwoord van

#popipipo

Met zijn oplossing is het voor mij en stuk gemakkelijker om 'zijn' formule in te passen in hetgeen waar ik nu mee bezig ben.

Beiden heel erg bedankt en een fijn weekend verder!

mvg HarmenD

Nog een optie voor B21:
Code:
=DATUMWAARDE(SUBSTITUEREN(VERVANGEN(A21;1;VIND.SPEC(" ";A21;15);"");",";DEEL(A21;14;3)))

Beste AlexCEL,

Ik heb een aantal andere opties bekeken en ook deze werkt correct voor mijn 'probleem'!
En ..... deze formule is nog iets korter.
Dus zowel deze als de formule van popipipo zijn voor mij een oplossing van mijn vraag.
Nogmaals allen bedankt ..... ik had dat zelf nooit kunnen bedenken.
Tussen 2-()-jes: ik ga eigenlijk zelf eerst op zoek op diverse sites, maar op dit forum de vraag voorleggen scheelt me wel heeeeel veel tijd.
Allen bedankt en een fijn weekend verder.

mvg
HarmenD

Bij sport hoort soms een beetje competitie ;) Maar het is natuurlijk makkelijker om verder te gaan met ideeen van anderen en dan je eigen inbreng daar aan toe te voegen.
Code:
=DATUMWAARDE(RECHTS(SUBSTITUEREN(A21;", ";DEEL(A21;14;3));9))
Blijkbaar kan je van een tekstdatum een aangesloten string maken van voorloopspaties, cijfers en letters ("31dec2022") , en weet excel dit toch te converteren.

Laatst bewerkt:
Het kan niet op .....
Ik ga voor de kortste :thumb:

#alphamax bedankt!

mvg
HarmenD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan