minecraft Craftbukkit server: mensen kunnen niet op server maar ik wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
hoi,

ik heb een vraag: ik heb al lange tijd een server maar op een dag kreeg ik er problemen mee...
als ik de server aan heb kan ik er wel op maar andere niet:confused:.

Ik heb alle instellingen goed want het ging zo van het ene dag naar de andere.

Ik gebruik Hamati. Ik heb de server al opniew geinstalleert en ook Hamati...

Dus wat moet ik nu doen?

Hoor het graag:thumb:

Laatst bewerkt:
a. Wellicht firewall-programmatuur. Zet TCP poort 25565 inkomend open, zodat anderen kunnen verbinden.
b. Wellicht is je ip-adres veranderd, en staat in server.properties van je server nog een ip-adres genoemd. Zorg er dan voor dat op de regel waar ip-address staat er na het "=" teken niets meer staat (haal dus alles achter het = teken weg).

Succes,

Tijs.

De ip is goed want ik kan er zelf wel op... En hoe kan ik die firewall doen?

De ip is goed want ik kan er zelf wel op... En hoe kan ik die firewall doen?

Dat jij erop kan garandeert, behalve dat je server draait, helemaal niets voor anderen die willen verbinden. Gewoon nakijken waar ik het over had en, indien een aanpassing gedaan, daarna de MC server-software opnieuw opstarten en opnieuw laten testen.

Firewall is wat lastiger, eenvoudigweg omdat veel beveiligingssoftware zijn eigen firewall software in zich heeft. Windows heeft er een, maar programma's als Norton 360, Kaspersky Internet Security, AVG Internet Security etc. hebben hun eigen firewall aan boord.

Al deze programma's werken op dezelfde manier (incl. de Windows firewall): Er zijn, geciteerd uit een veelgestelde vraag over Kaspersky Internet Security:
Kaspersky Internet Security 2010 bezit een special onderdeel, Firewall, om uw veiligheid zeker te stellen op locale netwerken en op internet. Firewall stelt regels aan alle netwerk connecties. Een Firewall regel is laat een actie toe of blokkeert een actie wanneer de firewall een poging tot connectie ontdekt.

Bescherming tegen verschillende manier van aanvallen wordt op twee niveaus uitgevoerd: Netwerk en applicatie.

Bescherming op het niveau van het netwerk wordt uitgevoerd met gebruik van algemene pakket filter regels waar netwerk activiteiten worden toegestaan of geblokkeerd gebaseerd op analyse instellingen zoals pakket aanwijzingen, data pakket overdrachtsprotocol en de uitgaande.

Uw computer is beschermd op het applicatie niveau met applicatie regels voor gebruik van netwerk bronnen voor de geïnstalleerde applicaties op uw computer.
Net als het netwerk beschermingsniveau is het applicatie beschermingsniveau gebaseerd op het analyseren van data pakket aanwijzingen, overdrachtsprotocollen en de poorten die ze gebruiken. Maar, op het applicatie niveau, wordt rekening houden met zowel de data pakket eigenschappen als de specifieke applicatie die de pakketten verstuurd en ontvangt. Het gebruik van applicatie regels helpt u om de specifieke bescherming te configureren, door bijvoorbeeld een bepaald type connectie te blokkeren voor sommige applicaties, maar niet voor anderen.

Er zijn twee type Firewall regels, gebaseerd op de twee Firewall beschermingsniveau’s:

Pakket regelsworden gebruikt om algemene beperkingen bij netwerk activiteiten te creëren, ongeacht de ge:installeerde applicaties. Voorbeeld: Als u een pakket regel maakt dat de inkomende connecties op poort 21 blokkeert, kan geen enkel applicatie gebruik maken van die poort (een ftp server, bijvoorbeeld) is bereikbaar van buiten af.
Applicatie regels worden gebruikt om beperkingen voor netwerk activiteiten te creëren voor specifieke applicaties. Voorbeeld: Als de connecties op poort 80 zijn geblokkeerd voor alle applicaties, kunt u een regel opstellen dat de poort toegankelijk maakt voor alleen Firefox.

Pakket regels en applicatie regels kunnen beide toelaten en blokkeren.

Oftewel: Je hebt 2 opties in de bij jou actieve firewall-programmatuur: Je laat de MC server-software in de firewall toe om inkomende verbindingen te accepteren óf je laat in de firewall toe om inkomende verbindingen op de MC-poorten te accepteren.
In jouw geval lijkt het me het handigste dat je (inkomend) de MC-poorten in de firewall op Accepteren/Toestaan zet. Dat is 1 poort, namelijk:
Poort 25565 van het type TCP

Stel dat je alleen de Windows firewall programmatuur gebruikt: In Windows Vista of Windows 7 doe je de Start-knop, dan invullen in "Zoek bestanden en mappen": advanced firewall
Het programma dat gevonden wordt starten en daar in het linker deelvak kiezen voor Inkomende regel. Zorg ervoor dat in die inkomende regel TCP poort 25565 wordt toegestaan om binnenkomende verbindingen op te accepteren.
In de meeste andere firewall programmatuur is een vergelijkbare firewall-regel aan te maken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oké ik het proberen (Maar ik ben niet goed in verbindingen en firewalls...:o) heb je meschien ook noob editie hier van?

En ik heb NOD 32 versie 5, ik weet niet of dit uit maak?

In NOD 32 zit geen eigen firewall. Dat zou betekenen dat je nu de Windows Firewall gebruikt.

Doe het volgende: Start -> In het vakje "Programma's en bestanden zoeken" intypen: firewall
In de zoekresultaten "Windows firewall met geavanceerde beveiliging" rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Klik op Regels voor binnenkomende verbindingen
Klik Nieuwe regel
Geef aan dat het om een Poort gaat
Geef aan dat het om type TCP gaat en vul in het vakje voor specifiek in: 25565
Geef aan dat verbinding toegestaan is.
Vink aan dat het in alle zones actief moet zijn (Thuis, Openbaar etc.)
Geef de regel een naam, bijv. iets als: Minecraft poort 25565

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk dat is iets makkelijker :thumb:. Dan ga ik dit proberen!

Kun je vanaf een andere computer op je thuisnetwerk (dus een computer/laptop die niet je server is) wél op de server?

Tijs.

Let even op dat die andere computer/laptop in je thuisnetwerk moet verbinden naar het 192.168.x.x ip-adres van je MC-server, dus niet naar het Hamachi ip-adres van je MC-server.
Oftewel: Op die andere computer/laptop in je thuisnetwerk hoeft geen Hamachi geïnstalleerd te zijn.

Tijs.

heb je de poorten ook in je router geforward?

@coolkil: Met Hamachi hoeven er geen poorten geportforward te worden, want via het Hamachi netwerk komen de bezoekers rechtstreeks op de MC-server uit (de router speelt hier geen rol in).
Portforwarding is (dus) pas nodig als bezoekers via het normale publieke ip-adres binnenkomen via de router.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Let even op dat die andere computer/laptop in je thuisnetwerk moet verbinden naar het 192.168.x.x ip-adres van je MC-server, dus niet naar het Hamachi ip-adres van je MC-server.
Oftewel: Op die andere computer/laptop in je thuisnetwerk hoeft geen Hamachi geïnstalleerd te zijn.

Tijs.

Mijn ip is het zelfde als die van hamati... Welke ip moet ik dan gebruiken?

Ik bedoel dat je server (minstens) 2 ip-adressen moet hebben:
1 voor toegang tot Internet (meestal een 192.168.x.x ip-adres of 10.x.x.x ip-adres)
1 ip-adres toegewezen door Hamachi (wat ik begrepen heb een 5.x.x.x ip-adres)

[Op je thuisnetwerk hebben de andere pc's een ip-adres van het 192.168.x.x of 10.x.x.x soort, dus in dezelfde reeks als de server. Die zouden dus moeten kunnen verbinden met je MC-server op diens 192.168.x.x of 10.x.x.x ip-adres.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goed nieuws hij doet het weer... Maar 1 vriend kan er wel op en ander niet, dan zegt dat ik hem heb geblokkeerd bij hamachi. Hoe kan ik dat doen?

Hoezo "Hij doet het weer"?
Wat heb je gedaan zodat het nu wel weer werkt?

Tijs.

werk als nog niet...

Hij deed het het toen wel maar toen in een keer weer niet, want toen stond ook bij de naam van de gene die er op wou een Blauw (inplaats van Groen) bolletje.
Hij deed het dus wel maar er is iets met zijn Hamachi zijn.

Ik heb mijn Hamachi opnieuw geinstalleerd.

Maar nu zit ik met het probleem dat ik en een andere vriend er wel op kan maar die ene met dat Blauwe bolletje niet:mad:.

Kun je een schermafdruk laten zien wat je bedoelt met groen en blauw bolletje? Is dat iets van Hamachi of is dat iets dat je in je minecraft server kunt zien of is het iets dat in het minecraft (speel-)programma kunt zien?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan