Minecraft doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
531
Hoi,

Als ik Minecraft opstart en een wereld open, dan gaat het beeldscherm helemaal flikkeren en zo. Ik kan het wel proberen met Fraps op te nemen, maar dat gaat dan even duren. Als je tijdens het spelen op ESC drukt dan komen de opties en zo. Dan word het spel een beetje zwart gemaakt en dan komen de optie balken tevoorschijn. Die zwarte achtergrond knippert bij mij. Hoe kan ik dit oplossen? Het gebeurt bij allerlei verschillende Minecraft Launchers.[video=youtube;Z-_GrZx6PAk]https://www.youtube.com/watch?v=Z-_GrZx6PAk[/video]

Mvg,

GamerTom
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

1. Heb je iets in je computer overclocked? Bijvoorbeeld je CPU of je videokaart??

2. Gebeurt dit bij andere spellen ook?
 
Ik heb geprobeerd te overklokken maar dat heb ik weer teruggedraaid en het gebeurt alleen bij Minecraft. Ik heb geen videokaart, ik gebruik de intel hd 4600 die in mijn i5 4670k zit.
 
Hmm okee want het lijkt er namelijk op dat je teveel trekt en dat die daarom render fails krijgt. Weet je zeker dat je alles in je bios weer op auto hebt gezet? Anders zou ik dat aan raden om te doen.
 
Ik heb alles naar default gereset. Ik kan het nog wel even proberen?
 
Het helpt niet... Als je het filmpje hebt gezien dan zie je ook dat de zwarte achtergrond knippert. Ligt dat ook aan de CPU??? En touwens... Soms dan zie ik een soort flits van alle items in het spel... Dan speel ik en dan staan er voor een kwart seconde allemaal minecraft items op mijn beeldscherm.
 
Naja het ligt dan waarschijnlijk aan het grafischekaart gedeelte van de CPU.. heb je al gekeken of de kabels goed aangesloten zitten?

Edit:

Welke OS gebruik je?
 
Laatst bewerkt:
Ik las net even snel ergens dat het soms helpt om minecraft in compatibiliteitsmodus windows 7 uit te voeren.
Probeer dat is
 
;-; nee ook niet. Ook in Windows XP modus niet. Administrator niet.
 
Je kan ook even kijken in Intel grapisch instellingen en kijken of je threaded optimization daar ergens kan vinden. Want bij Nvidia kaarten geeft dat ook een oplossing. Je moet dat dan namelijk uitzetten.
 
Dat staat nergens bij de Intel Graphics Control Panel en ik heb het opgezocht en het bestaat niet eens bij de Intel Graphics Control Panel
 
Ik heb de PC net een week of 2 en toen ik hem downloadde had hij dit probleem direct al
 
Ik zou aanraden om nog een aantal oudere versie te proberen en kijken of het helpt.,,
 
Zelfs bij Minecraft 1.0.0 doet hij het, dus ik denk dat het gewoon de minecraft bestanden zijn ofzo
 
dit zou kunnen door je java versie java zorgt ervoor dat minecraft runt kijk anders even of je de goede versie hebt en hoeveel bits je pc hebt je hebt bijvoorbeeld 32 bit pcs en 64 en je hebt java 32 en 64
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan