Minecraft Server Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

worldgameplayer

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2013
Berichten
126
Beste mensen van helpmij

Ik wil voor mijn vrienden hun minecraft server hosten maar ik heb geen sterke pc.
dus ik wil een sterke pc die de minecraft server's tegelijkertijd aan kunnen staan.
maar ik weet maar niet welke PC het best er voor is
ik wil ook dat me vrienden hun eigen server zelf kunnen bedienen op het internet met een panel zoals: multicraft en spacebukkit maar ik wil de panel wel gratis


Aantal minecraft server's: 5 á 8 en nog 2 tekkit server's

Gr bradley

Ps. het worden bukkit server's :p
 
Laatst bewerkt:
Hoi, Voor servers heb je voornamelijk veel RAM nodig en een goede processor.
zou je je budget kunnen aangeven, en de eventueel andere doeleinden/eisen van de PC
Dan kan ik je verderhelpen :)
 
Beste RazerZ1911

Over het Buget heb ik nog niet over zitten na denken maar 1000 euro ongeveer mag wel wat uit schieten
ik wil verder met de pc

- Windows server 2012 op zetten (64 Bits)
- Andere server Bv. Gta San Andreas
- Webserver IIS 8
- erop Game misschien weet niet zeker
- Home server (Foto's, Video's, Bestanden)
- Mail server

Die dingen vooral
ik hoop dat je er iets mee kan doen

Gr. bradley
 
Ik ga iets voor je samenstellen, ik denk dat het iets over de 1000 zal gaan.
Vannacht of morgen plaats ik een linkje :) (ik denk eerder morgen)

MVG

Lars
 
Aangezien het hier niet om spellen gaat maar over een systeem:

Topic verplaatst van Spellen-Overige/Algemene vragen -----> Hardware-Aankoop nieuw systeem/Upgraden.

Succes met je vraag.
 
voordat er ook maar gekeken word naar wat voor een hardware je nodig hebt moet er eerst gekeken worden naar de bandbreedte van je internet.

Hoeveel spelers gaan er op de server spelen?
Test je internet snelheid eens op www.speedtest.net en plaats hier de uitkomst van upload snelheid.
minecraft server requierments voor +/- 20 spelers heb je al snel 14mbps upload nodig

gezien je eisen heb je heel wat upload nodig 5 a 8 minecraft servers...
dit ga je op een consumenten lijntje niet redden zelfs niet als je fiber hebt! tenzij je voor iedere server max 20 spelers toe staat moet je wel 100mb upload hebben
 
Laatst bewerkt:
Beste firest0rm

Ik heb UPC

Dit zijn de Gegevens:

-2.53 Upload
-48.59 Download

maar als ik goed begreep gaat UPC pas in 2020 over op Glasvezel weet niet zeker
ik hoop dat je hier iets mee kan
maar er is nog geen Glasvezel aangelegd bij mij thuis maar volgens mij komt het er wel

Gr. bradley
 
voor hoeveel spelers wil je gaan hosten?
met die upload snelheid kun je niet meer dan 4 tot 8 spelers hosten
meer en het gaat hevig laggen ongeacht hoe sterk je pc is

als je echt wilt gaan hosten zul je bij een Data center een server moeten huren of je eigen server plaatsen

denk aan zoiets klikerdeklik Bandbreedte: 200 Mbps gegarandeerd zou je er gerust 250 spelers op kunnen hosten
kost alleen wel €157.29 Incl. BTW per maand
hier te huren
eg_64g

hier heb je er nog een als het spelers aantal echt hoog is dan is een SSD een must
mg_64g_ssd <--- is alleen wel een stukje duurder €181.49 Incl. BTW
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook al, maar dan is die na 1 jaar meer dan 1300 euro "kwijt" en heeft die nog geen eigen server/pc.
 
tjah hij is alsnog veel geld kwijt aan een huur locatie het is dus zoeken wat het goedkoopste is en je moet ook rekening houden met toegestane traffic
dit gaat in ieder geval niet lukken op zijn internet lijntje thuis
 
Beste firest0rm en RazerZ1911

Over internet zal ik me niet druk over maken want daar zal ik wel iets op verzinnen
Maar ik zoek dus een Goede Pc/Server waar is de server's op kan hosten
Elke goede computer is welkom

Gr. bradley
 
ja zo werkt dat dus niet....
als de pc in een data center komt te staan zal deze in een rack komen te zitten en heb je te maken met form factoren waar je je aan moet houden
verder heb je nog steeds niet verteld voor hoeveel mensen je de servers wilt gaan hosten
dit maakt vrij veel uit voor het aantal Xeon cores er nodig zijn
1 server van +/- 100 spelers vreet in zijn eentje al een volledig core op

leg eens uit hoe groot je dit wilt gaan uitpakken met een simpel systeempje kopen red je het niet
plan het eerst goed uit voor dat je aan dit project begint en hardware gaat kopen
 
Laatst bewerkt:
Beste firest0rm

Ik wil 60 á 90 100 spelers per server
en ik denk 8 servers kan later nog worden vergroot
en ik weet dat het internet ook heel belangrijk is voor een server (niet ***lig bedoelt) dus ik ben al een beetje aan het kijken naar een zakelijke internet

en deze dingen wil ik er ook op zetten

- Windows server 2012 op zetten (64 Bits)
- Andere server Bv. Gta San Andreas
- Webserver IIS 8
- Home server (Foto's, Video's, Bestanden (weet niet zeker))
- Mail server

maar ik had dus deze computer op het oog van HP Hp workstation z820 maar is wel een aan de dure kant vind ik
der zijn meerde versies van

ik hoop dat je hier iets mee kan doen

Gr. Bradley
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig met iets samen te stellen, maar zo'n HP Workstation kost over de 3000 Euro, ligt dat in je budget?
 
Beste firest0rm en RazerZ1911

In die computer van Hp zit een Xeon CPU in (denk alle series)
maar is Xeon CPU beter dan een i7 CPU en welke Xeon CPU is het best?

Gr. bradley
 
okey dat ziet er al een stuk beter uit!
let wel op dat je met 8 servers wel meer dan een simpel fiber 100up/down nodig hebt
kijken we naar het minecraft linkje 45 spelers = 30mbps jij wilt er 800 man kunnen ondersteunen dan heb je een upload snelheid nodig van ongeveer 530mbps en een download snelheid van ongeveer 265mbps (als ze allemaal vol zitten zal niet veel voorkomen)

nu kijken we verder naar het werkgeheugen
8 GB voor 45 spelers jij wilt er 800 dat is dan 142GB give or take
en per server 1 core dus 8 cores in totaal

Xeon's zijn eigenlijk gewoon i7 cpu's maar dan zonder hyperthreading support en extra veel core's speciaal voor server bedoelt dus
en i7's zijn eigenlijk voor content creators bedoelt (video renderen 3d modellen maken game engines etc)

Edit ik denk dat ik mijn berekeningen fout heb gedaan X-X
edit2: nee toch goed berekent :p
 
Laatst bewerkt:
Beste firest0rm

Dus ik ben me nu aan het af vragen waar ik die 530 upload snelheid kan vinden.
en ik weet ook niet welke computer daarvoor goed is
ik hoop dat je me ermee kan helpen

Gr. Bradley
 
tjah ik denk dat je voor dit soort dingen speciaal bij een provider een afspraak moet maken zij zullen namelijk ook de straat moeten open leggen om de kabel naar je huis toe neer te leggen

imho je bent beter uit als je bij een data center gewoon een plek huurt voor de server

de pc die je eerst had was prima die HP workstation denk persoonlijk dat al die Xeon x 8 cpu's wel voldoen
met 256 GB1600 MHzDDR3 geregistreerd SDRAM
 
Laatst bewerkt:
Beste firest0rm

je wilt vast weten waarom ik niet bij een host bedrijf wil hosten

nouw ik vind het zelf leuk om alles zelf te hosten en als er problemen zijn dan weet ik wat het zijn en kan ik er meteen op af gaan
en ik wil ook niet aan een bepaalt Limiet houden ik wil gewoon alles lekker vrij houden en als je kijkt naar de toevoegingen is het bij een host niet al te best voor die dingen
dus daarom zelf :D

Gr. bradley

Ps. wil je helpen om te zoeken naar een wat goed koper computer? XD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan