Minecraft Server Doet Raar !

Status
Niet open voor verdere reacties.

davy165

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Hoi ik heb net een Minecraft server (met de server die op minecraft.net staat) gemaakt.
Ik heb bij server.properties online mode op false gezet omdat ik cracked minecraft heb.
En heb daar ook het server ip ingevuld (IPv4-adres).
Dan zet ik de server aan en join alleen op de laptop doet ie het gewoon en op de computer zegt die can't reach server. Komt het dat ik hem op me laptop gemaakt heb? Of ligt het aan iets anders?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Gr Davy

als je hem publiek wilt doen, dan moet je de settings in je router goed instellen, als je hem prive wilt doen. kan je er ook voor kiezen om het alleen in het netwerk van jouw te doen, of als je bij ip adres Localhost intypt dan is het alleen op jouw pc beschikbaar.

Suc6
Tim

Ik neem aan dat "de computer" gewoon in hetzelfde (thuis-)netwerk staat als je MC-server?
Dan zal het probleem zitten in firewall-instellingen op je MC-server. Zet die uit of maak uitzonderingen voor je MC-serverprogramma of maak uitzonderingen voor de UTP en TCP poort van MC (inkomend).

Overigens raad ik je af om het ip-adres in te vullen. Laat je dat namelijk leeg in server.properties, dan luistert je MC-server op alle ip-adressen die op je server van toepassing zijn, óók als die zou(den) wijzigen om welke reden dan ook of dat je er een ip-adres bijkrijgt (van Hamachi bijv.).
Set this if you want the server to bind to a particular IP. It is strongly recommended that you leave server-ip blank! Set to blank, or the IP you want your server to run on.

Tijs.

welk ip heb je er ingevult? ik neem aan dat je pc ook op hetzelfde netwerk draait.

Sorry maar dit is iets te ingewikkeld voor me

Laatst bewerkt door een moderator:
als je hem publiek wilt doen, dan moet je de settings in je router goed instellen, als je hem prive wilt doen. kan je er ook voor kiezen om het alleen in het netwerk van jouw te doen, of als je bij ip adres Localhost intypt dan is het alleen op jouw pc beschikbaar.

Suc6
Tim

Sorry dat ik niet zo verstand hiervan heb alleen waar kan je dat veranderen?

dan weer, welk ip heb je ingevult, als de uitleg van tijs te lastig was, misschien is het dan beter om niet zelf een mc server te gaat hosten.

Het kan wel hoor. Wat is zo ingewikkeld aan om in server.properties het ip-adres weer weg te halen? Dan hoef je verder daar niets meer te doen.

En verder het uitzetten van de firewall is iets wat afhankelijk is van de firewall die je gebruikt. Windows heeft er een, maar programma's als Norton 360, Kaspersky Internet Security, AVG Internet Security etc. hebben hun eigen firewall aan boord.

Al deze programma's werken op dezelfde manier (incl. de Windows firewall): Er zijn, geciteerd uit een veelgestelde vraag over Kaspersky Internet Security:
Kaspersky Internet Security 2010 bezit een special onderdeel, Firewall, om uw veiligheid zeker te stellen op locale netwerken en op internet. Firewall stelt regels aan alle netwerk connecties. Een Firewall regel is laat een actie toe of blokkeert een actie wanneer de firewall een poging tot connectie ontdekt.

Bescherming tegen verschillende manier van aanvallen wordt op twee niveaus uitgevoerd: Netwerk en applicatie.

Bescherming op het niveau van het netwerk wordt uitgevoerd met gebruik van algemene pakket filter regels waar netwerk activiteiten worden toegestaan of geblokkeerd gebaseerd op analyse instellingen zoals pakket aanwijzingen, data pakket overdrachtsprotocol en de uitgaande.

Uw computer is beschermd op het applicatie niveau met applicatie regels voor gebruik van netwerk bronnen voor de geïnstalleerde applicaties op uw computer.
Net als het netwerk beschermingsniveau is het applicatie beschermingsniveau gebaseerd op het analyseren van data pakket aanwijzingen, overdrachtsprotocollen en de poorten die ze gebruiken. Maar, op het applicatie niveau, wordt rekening houden met zowel de data pakket eigenschappen als de specifieke applicatie die de pakketten verstuurd en ontvangt. Het gebruik van applicatie regels helpt u om de specifieke bescherming te configureren, door bijvoorbeeld een bepaald type connectie te blokkeren voor sommige applicaties, maar niet voor anderen.

Er zijn twee type Firewall regels, gebaseerd op de twee Firewall beschermingsniveau’s:

Pakket regelsworden gebruikt om algemene beperkingen bij netwerk activiteiten te creëren, ongeacht de ge:installeerde applicaties. Voorbeeld: Als u een pakket regel maakt dat de inkomende connecties op poort 21 blokkeert, kan geen enkel applicatie gebruik maken van die poort (een ftp server, bijvoorbeeld) is bereikbaar van buiten af.
Applicatie regels worden gebruikt om beperkingen voor netwerk activiteiten te creëren voor specifieke applicaties. Voorbeeld: Als de connecties op poort 80 zijn geblokkeerd voor alle applicaties, kunt u een regel opstellen dat de poort toegankelijk maakt voor alleen Firefox.

Pakket regels en applicatie regels kunnen beide toelaten en blokkeren.

Oftewel: Je hebt 2 opties (daar had ik het al over): Je laat de MC server-software in de firewall toe om inkomende verbindingen te accepteren óf je laat in de firewall toe om inkomende verbindingen op de MC-poorten te accepteren.
In jouw geval lijkt het me het handigste dat je (inkomend) de MC-poorten in de firewall op Accepteren/Toestaan zet. Dat is 1 poort, namelijk:
Poort 25565 van het type TCP

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan