minecraft server gehacked

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prodejojo

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2015
hallo,
mijn server: skyraids.factions.nl is gegrieft en gehacked. ik host bij serverbuilds en ze hebben in onze serverbuilds account ingebroken. ze hebben zichzelf op gemaakt en alle plugins uitgeschakeld (niet verwijdert). vervolgens hebben ze met tnt de spawn opgeblazen. en toen we er in gingen stonden ze nog bezig maar, toen bande ik ze. mijn vriend zijn account werd gehackt of zo want hij unbande ze meteen weer. toen bande ik hun weer tot dat ik uit de server werd gekickt met de melding: logged in from another location. ik heb hun internet ip's nagetrokken en ik weet waar ze wonen! kan ik hun aangeven bij de poltie wegens inbraak? en weet iemand hoe ze in mijn server kwamen?
groetjes prodejojo

Tuurlijk kun je aangifte doen. Daar is de politie voor, of ze er ook iets mee doen is een tweede. Dat je denkt hun adres te hebben zou ik verzwijgen, voor hetzelfde geld heb je de verkeerde persoon te pakken en ben jij het haasje. Aan de hand van een IP-adres kun je namelijk geen adres achterhalen, hooguit de provider.

wel, ik keek op de site dbip, daar kan je de excacte coordinaten van het huis zien en dan ga je naar google maps en klaar

Eerlijk gezegd denk ik niet dat de zogenoemde hackers hun echte IP gebruiken om servers te hacken. Ik denk eerder dat ze een VPN/Proxy o.i.d. gebruiken. Maar je kan altijd proberen de politie te bellen/langs te gaan. Inbraak zou ik zo niet weten of je ze daar voor aan kan geven. Misschien een soort schending van privacy.
Hoe ze in de server gekomen zijn is waarschijnlijk omdat je of een te zwak wachtwoord heb gebruikt, of omdat je een keylogger o.i.d. heb gedownload. Als ik jou was zou ik dus maar eerst een scan uitvoeren met een virusscanner voordat je dingen zoals bankieren enzo gaat doen.

Succes :thumb:

wel, ik keek op de site dbip, daar kan je de excacte coordinaten van het huis zien en dan ga je naar google maps en klaar

Ik heb mijn eigen IP-adres daar ingevuld. Die site geeft aan dat ik in Amsterdam woon. Dat is meer dan 100 km van waar ik echt woon, dus vertrouw niet teveel op het adres wat je gevonden hebt.
Qua aangifte zal het waarschijnlijk neerkomen op computervredebreuk (art. 138ab wetb. v. strafr), dat gaat over het opzettelijk en wederrechtelijk binnendringen van een geautomatiseerd werk.

HELP, ik en een vriend hosten samen de server, die vriend heet Mathijs. Hij heeft een laptop en logt daar heel veel in. We hebben het wachtwoord moeten veranderen. Maar nu zitten ze weer in onze account! En ze hebben het wachtwoord verandert!!! Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Ik kan er niet in komen! Kan iemand me asjeblieft helpen!?

Hallo, dit is heel erg balend.

Zelf zal ik naar de politie gaan. Ik had zelf ooit ook een keer een Minecraft server gehost, 2 mensen hebben het gehackt, en een ransomware op de PC gezet, dit heb ik gemeld bij de politie, ze waren erachter gekomen wie het is.

Toch zal ik eens proberen via de console een IP-Ban te geven. Of je server een white-list geven. Probeer dat maar eens.

Maar wat je sowieso moet doen is naar de politie gaan, wat de hackers doen is ABSOLUUT strafbaar! En kan zelfs een gevangenisstraf krijgen.

Ik neem eens een kijkje in de server, als je me ziet, mijn naam is Sk8sn0w. Ik zal graag hierover met je spreken.

Zoals al gezegd. Computervredebreuk.

Voor de rest:
Conact opnemen met de provider van de server. Deze kunnen waarschijnlijk de boefjes er wel uitgooien.
Alle computers van beheerders heel goed scannen. Als men namelijk na het wijzigen van het wachtwoord meteen weer toegang heeft, dan hebben ze toegang tot een beheerderscomputer of een backdoor in de server.

Een IP adres geeft alleen een lokatie bij benadering. Het meest nauwkeurige wat je er uit kunt halen is een land. Zogenaamd nauwkeuriger informatie is gokwerk. Nog daargelaten dat een serieuze hacker deze aanval niet zal uitvoeren via zijn eigen IP.

Inderdaad, dan denk ik al erg snel aan een backdoor zoals RogerS zegt, of misschien een RAT (Remote Access Tool). Of, zoals ik al eerder gemeld heb, een keylogger. Want als je een keylogger te pakken heb is het nutteloos om wachtwoorden te veranderen, want die worden meteen weer opgeslagen en verstuurd naar de beheerder. Even goed scannen op alle computers die (mogelijk) geinfecteerd kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt intussen hebben de hackers de server offline gezet. Ik kan ze geen ip ban geven omdat ik geen toegang meer heb tot de console. Ik weet inmiddels dat eentje luuk tijssen heet maar de andere weet ik niet, hij is alleen wel admin bij elacraft. Bedankt voor de reactie! Ik heb serverbuilds een mail gestuurd. Weet iemand hoe ik er achter kan komen wat meneer tijssens telefoon nummer is? Ik wil namelijk even met hem praten.
Mvg prodejojo

Daar zijn ook wel websites voor, maar daar mogen wij volgens mij niet over spreken of links voor geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan