Minecraft server maken met LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

aymar

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Berichten
622
Hallo,

Omdat ik een nieuwe pc heb wil ik een minecraft server starten, alleen ik kan me geen raad geven over het feit dat ik een internetkabel heb, ik wil graag een server zonder die hamachi gebeuren en graag dat iedereen mij kan joinen,
Ook moet het voor cracked clients bereikbaar zijn, maar dat kan later wel.

Iemand enig idee?

tnx
 
bukkit? Je kunt je server offline maken. Dan portforwarden. En dan ene plugin voor wachtwoorden. Iedereen kan je server joinen zonder premium. (Dus ook cracked)
 
......jaa, dat is een goed stappenplan, maar heb je daar ook een filmpje voor of een tut? het is moeilijk te volgen
 
Beste aymar,

Ikzelf heb ook enkele maanden een "bukkit server gehost met verschillende plugins draaiend en een stuk of 10 spelers. Wat erg belangrijk is om een server te kunnen hosten is het aantal RAM wat je hebt. Sowieso heb je minimaal 4GB nodig om hem met weinig tot geen lag te kunnen spelen. Ook moet je niet meer dan 10 mensen laten joinen om lag te voorkomen. Wat ik ook wil weten is in hoeveel bit jouw computersysteem is geinstalleerd (32 of 64) hierna kan ik je verder helpen.

Stap 1: Download CraftBukkit's laatste pakketje:klikkerdeklik
Stap 2: Plaats het gedownloade bestandje in een nieuwe map en noem deze SERVER (in dit mapje ga je alles plaatsen)
Stap 3: Open kladblok en type als je 32 bit hebt dit:
@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"%ProgramFiles%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar
PAUSE

En als je 64 bit hebt dit:
@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"%ProgramFiles(x86)%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar
PAUSE

Wanneer je Java 7 hebt in plaats van 6 moet je jre6 veranderen in jre7.

Stap 4: Sla dit kladblokje bestandje op als volgt: klik op opslaan als. In plaats van tekstdocumenten gebruik je alle bestanden en sla je het bestand in het mapje server op als RUN.bat (.bat is heel belangrijk)

Wanneer je een Firewall hebt moet je deze mogelijk uitschakelen. Dubbelklik op het bestandje run en de server zal starten!

Succes!
Als je verdere hulp nodig hebt kan ik je misschien verder helpen via "Teamviewer"

Bron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan