Minecraft Server Port Forwarden wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan misschien dat firewall verhaal.
Overigens moet je het testen van buiten je thuisnetwerk. Dus als je portforwarding in orde is, er geen firewall in de weg staat, én de MC server gestart is, dan kun je de MC poort laten testen door (vanaf je server) te gaan naar http://www.canyouseeme.org en daar poort 25565 te laten testen.

Tijs.

Oke ik zal nog een keertje alle firewalls af lopen. We hebben er een paar namelijk

Wat moet je eigenlijk invullen bij de externe ip in de portforwarding?
Ik heb daar mijn externe (publieke) ip adres ingevuld, maar moet dat eigenlijk wel?

Dat hangt van de router af. Normaal pas je daar niets aan, zodat iedereen vanaf Internet kan verbinden. Vaak staat dat er als 0.0.0.0
En welke router praat je nu over? die van de provider of die van jezelf? Noem ook merk + type.

Tijs.

Laatst bewerkt:
die van de provider. dit is het serie nummer: EVW320B50130789

Het zal dus een Ubee EVW320 zijn, neem ik maar aan.
Als deze handleiding hoort/werkt op jouw apparaat, dan zie op pagina 24 toch echt niet staan welke externe ip-adressen toegang zouden moeten hebben/krijgen via portforwarding.
Ik zie alleen een kolom LOCAL, waar je dus het ip-adres van moet maken waar ik het in de instructie over had (oftewel het WAN/Internet ip-adres van de ASUS RT).

Tijs.

Die zie ik dus ook bij tutorials. Maar in het echt:

EDIT: Die andere helft hoort er niet bij zoals je kan zien :o

Had gewoon 0.0.0.0 moeten zijn/blijven, zoals ik eerder al aangaf.
Zie (bijv.) deze link waar dat ook al gevraagd werd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Aah oké mooi!
Ik zal het proberen!
EDIT: Doet het nog steeds niet. Hoe weet ik trouwens of de router van ziggo de instellingen heeft toegepast?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan