Minecraft server(s): Hosten op 2 PC's 1 Ieder maar op andere PC spelen Zelfde netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxtristan

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over een aantal dingen, eerst een lijstje daarna uitgebreide informatie:

1. Is het mogelijk om Servers te hosten op één router en op een andere PC de spelen die aangesloten is op hetzelfde netwerk.
2. Kunnen deze PC's het aan?
3. Hoe moet ik het instellen wil ik vraag één waarmaken?

Oké, laten we bij het begin beginnen.
Ik heb laatst 2 Computers gehad van goede kennissen. De ene wat moderner dan de andere maar in vergelijking hebben ze (Bijna) dezelfde specificaties.
De ene computer is een HP Compaq dx2200 microtower
2 Gyg RAM waarvan 1.86 Bruikbaar
Intel Pentium 4 (Dual Core)
140 Gyg Harde schijf
Windows 7 Ultimate
Deze PC heeft een oude videokaart van mij een Geforce 405. (Ookal maakt de videokaart in dit geval niet uit)

De andere PC Is een HP Compaq dx2000.
2.24 RAM (2.24 Bruikbaar) (4 Gyg Virtueel RAM)
37 Gyg Schijf
Geen videokaart (Onboard VGA)
Intel Pentium 4.

Ik zal eerst ook de setup van mijn internet vertellen.
Hoofd Computer (Voormalige hoster en de Computer waarop ik MC speel)
Router > 1Gig Switch ^^> Switch > HP Compaq's

Nu wil ik dus de server runnen op de Compaq's en Minecraft spelen op de Hoofd Computer. Hoe moet ik dat dan instellen? Hier een screen van mijn instelling in mijn router momenteel:
bc45a97023b3c99ea83f4a6ca78a2587.png
Het ip 192.168.2.32 Is van één van de 2 Compaq's
En in de minecraft server config staat IP =
Niets dus, hoe moet ik dat instellen zodat ik en mijn vrienden op de server kunnen spelen ik op hetzelfde netwerk zit maar niet opdezelfde PC?

Alvast bedankt en hopelijk kunnen jullie mij helpen ;)

omdat je aan de buitenkant van je internet lijn maar 1 ip hebt kan je ook maar poorten koppelen aan dat ip in combinatie met een poort nummer.
Dus je kunt je router vertellen dat hij een bepaald poortnummer moet doorsturen naar compaq server 1.
Voor zover hosten vanaf die eerste compaq.
Als MC het niet toelaat om in de client en host het poort nummer aan te passen heb je niet meer mogelijkheden.
Is dit wel het geval dan kun je in de router een 2e poort nummer laten wijzen naar compaq 2.
Vertel de MC host in compaq 2 dus wel dat hij verbindingen zal krijgen op het door jouw verzonnen poort nummer.
Daarna zal je je vrienden moeten vertellen dat ze in MC een ander poort nummer moeten invullen om met je 2e compaq te kunnen verbinden.

succes

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, kan je iets beter uitleggen hoe en wat en hoe ik het zal moeten doen?

je kunt aan de buitenkant van een internet lijn maar 1 ip hebben. op deze ip heb je 0-65335 internet poorten. (WAN)

Je kunt aan de binnenkant van je internet verbinding kun je meerdere ips hebben. dit is een interne range (LAN)
Al het verkeer van binnen (van alle LAN ips) gaat automatisch naar buiten (WAN) dit noemen we NAT translatie.
Om verkeer van buiten naar binnen te leiden zal je de router moeten vertellen welke poort nummer (op je WAN) naar welk ip intern moet (LAN)

ik kan dus verkeer WAN:25565 doorsturen naar 192.168.2.32:25565. Daarmee gaat al het verkeer van je externe ip door naar je eerste compaq server.
ik kan niet nog een keer port 25565 naar een ander lan ip sturen, er is maar 1 route mogelijk.
ik zou wel kunnen zeggen tegen mijn router dat ik een 2e MC server heb draaien op ip 192.168.2.33 ook op poort 25565
op compaq 2 is namelijk deze poort nog wel vrij, alleen extern niet.
als ik dan de router een 2e regel geef WAN:25566 naar 192.168.2.33:25565. dan zal verkeer wat wordt aangeboden op extern ip 25566 doorgestuurd worden naar je 2e compaq op poort 25565.

Samengevat.
Van binnen uit kun je met beide MC hosts verbinding maken met:
MC-HOST1: 192.168.2.32:25565
MC-HOST2: 192.168.2.33:25565

van buiten af zou je dan verbinding moeten maken met:
MC-HOST1: <WANIP>:25565 (routing naar 192.168.2.32:25565)
MC-HOST2: <WANIP>:25566 (routing naar 192.168.2.33:25565)

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan