Minecraft windows 8 drivers probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

boembery

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden windows 8 op mijn pc gezet, alles werkt perfect tot een tijdje geleden, ik besloot weer eens minecraft te spelen omdat ik het toch wel een erg leuk spel vind. ik heb het ergens eind 2011 gekocht, toen ik nog win7 draaide werkde alles perfect, maar toen ik windows 8 erop zette, kreeg ik opeens deze log bij het opstarten van minecraft:

Bad video card drivers!
-----------------------

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

--- BEGIN ERROR REPORT 7fe0271 --------
Generated 6/5/12 10:42 PM

Minecraft: Minecraft 1.2.5
Java: 1.6.0_31, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
[failed to get system properties (java.lang.NullPointerException)]

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:185)
at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:311)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:856)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:784)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:765)
at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:236)
at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:657)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT b6f30ad6 ----------

Ik ben echt ten einde raad, ik heb ALLES al geprobeerd van drivers updaten tot nieuwe downloaden, ik zou echt heel blij zijn als iemand mij kon helpen anders had ik die 20 euro net zo goed door de wc kunnen spoelen,

Groetjes mees,

Hou er rekening mee dat Windows 8 nog geen officiele versie is en het dus kan zijn dat er een controle in de OpenGL drivers zit op het gebruikte OS.
Deze kent hij nog niet en meldt dan de fout.
Officiele drivers voor Windows 8 zijn er gewoon nog niet.
Zie: OS: Windows NT (unknown)

Laatst bewerkt:
Dat lijkt me inderdaad de conclusie.
Je zult moeten wachten tot er Windows 8 drivers voor je videokaart zijn.

Je kunt ook Windows 7 en Windows 8 als Dual Boot installeren.
Dan kies je bij het starten van je beste of je Windows 7 of Windows 8 wilt starten.
Wil je Minecraft spelen dan start je Windows 7.

Het probleem is dat ik windows 7 heb *****, ik heb even gekeken maar dan moet ik weer zo'n herstelschijf van 38 euro kopen, niet zoveel zin in.

Daar zijn ook andere oplossingen voor maar die mogen we hier niet bespreken.

Ja ik snap wat je bedoelt, maar dat vetrouw ik gewoon niet omdat er gewoon kansen zijn dat het dan niet veilig gaat (virus, andere troep) en dan kun je mooi je hele pc weggooien als je iets verkeerd doet

Als je er niet genoeg van weet zit dat gevaar er inderdaad in, wel verstandig van je.
Het nadeel van Early Adopter met een nog niet ondersteund OS ervaar je echter nu ook.
Maar die 20 euro is niet weg gegooid. Ik verwacht dat er wel OpenGL driver voor Windows 8 voor je videokaart beschikbaar komen, daar zul je alleen nog wat geduld voor moeten hebben.

Ja, windows 8 komt officeel eind dit jaar uit dus ik denk dat het nog wel even wachten word ...

Dan heb je dus wel een geldige key. Je zou dan een W7 dvd van iemand kunnen lenen (bijv) en daarmee een installatie kunnen doen. Dan je eigen key invoeren.

Flink rondvragen dus. Mocht je eraan kunnen komen dan is de optie(dualboot) van Edmoor zeker een mogelijkheid;)

Tegenwoordig hebben bijna alle win7 computers een ingebouwde recovery-tool

Kant en klare merk pc''s wel ja. Maar zijn er ook nog genoeg die zelf een pc samenstellen en dus een cd hebben. Ergens van het www vandaan halen is ook een optie maar dat wilde je zelf niet.

boembery waar woon je?
ik heb namelijk een nietbespreekbare versie van windows 7 liggen,maar ik denk dat als je je eigen key invoert hij hem wel als legaal accepteert....ik kan dus zo een copietje maken als je het wilt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan