Minecraftserver werkt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeon

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Ik kan gewoon op mn server spelen (die ook op mijn pc staat). Maar mn broertjes kunnen er niet in. Foutmelding die er dan staat is: "cant reach server".

Goed, ik maak gebruik van MCserverSoft, waarbij dit de instellingen zijn:
#Minecraft server properties
#Tue Feb 21 15:58:58 CET 2012
allow-nether=true
level-name=NavyBlueBoss
enable-query=false
allow-flight=true
server-port=25565
level-type=DEFAULT
enable-rcon=false
level-seed=99999
server-ip=5.106.56.29
spawn-npcs=true
white-list=true
spawn-animals=false
online-mode=false
pvp=false
difficulty=0
gamemode=1
max-players=20
spawn-monsters=false
generate-structures=true
view-distance=10
motd=A Minecraft Server
De instellingen van de port forwarding:
192.168.178.0
port begin 25565
port end 25565

En ik heb hamachi. Waarbij ipv4 dus 5.106.56.29 is. Me broertjes zitten al wel in de hamachi groep zonder problemen.

Dus, hoe kan het nou dat ie niet werkt?? Ik heb voorheen wel een werkende server gehad maar die heb ik verwijderd. toen ik deze heb gemaakt deed ie t dus niet meer...

Gaan ze wel via het hamachi-ip in de server?
Zelfde probleem had ik namelijk eerst ook, maar toen ging ik ook via het normale ip
NOTE: Voor een Hamachiserver heb je helemaal geen portforwarding nodig...
EDIT: Bij "Server-ip" hoef je helemaal niks in te vullen

Gaan ze wel via het hamachi-ip in de server?
Zelfde probleem had ik namelijk eerst ook, maar toen ging ik ook via het normale ip
NOTE: Voor een Hamachiserver heb je helemaal geen portforwarding nodig...
EDIT: Bij "Server-ip" hoef je helemaal niks in te vullen

De hamachi-ip is gewoon het ip4 adres? Zo ja, dan gaan ze via de juiste IP.
En bij server-ip had ik eerst ook niks staan maar toen deed ie t ook niet...

sta je wel op de whitelist?
Als ze er niet op stonden konden ze wel verbinding maken, maar dan kwam de melding "Helaas, je staat niet op de whitelist". Dit is niet het geval, ze kunnen uberhaupt geen verbinding krijgen.

paar andere fouten?

nog een paar fouten(sommigen zijn nogal voor amateurs maar miss heb je er iets aan...)
hamachi aan?
firewallblockade?
of (heel stom) server wel aan?

anders nog een oplossing voor als je het alleen voor thuis gebruikt: (voor local ip)
1.ga naar cmd(typ bij zoeken in,staat op alle computers)
2.typ in cmd het volgende: netstat -n (met de spatie)
3.er staat lokaal adres,daaronder staan veel ip's,zoek die er het meest staat en haal alles eruit achter de : (dat is je poort en die heeft de server al)
4.stop dat achter je server ip en probeer t uit!
ik ben hier niet zeker van maar bij mij werkte het bij alle computers in hetzelfde netwerk,niet daarbuiten...

Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem gevonden: Windows firewall....

Nu is de vraag nog: hoe los ik het op? Hamachi, MCserversoft en Minecraft staan op de lijst van toestaan, dus daar kan het niet aan liggen...

Ja weet je wat het is, ik had altijd mcafee, en daar had ik hem geopend. Nu is die vorige week verlopen en ben ik overgegaan op de standaard firewall van windows...

Voor de mensen die het zelfde probleem hebben. Je moet minecraft, je serversoftware, en eventueel hamachi toestaan. Die staan er als het goed is al tussen, je moet alleen even op toestaan drukken. Maar, ook de port (meestal 25565) toestaan! Die moet je met de hand in de lijst invoegen.

Naja iig bedankt allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan