• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mini Database?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jirkosebestik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2013
beste,

Wie kan mij helpen met onderstaande, voor de gallery ben ik een excel aan het maken met een totaal overzicht van de werken welke in huis zijn, met hierin:
- zoek venster (naam kunstenaar, titel, materiaal)
- totaal overzicht van alle werken
- de gegevens van de kunstenaar worden uit dit veld gehaald de herkomst van de kunstenaar verandert nooit
- prijskaartje hier komen de gegevens samen in een bepaalde layout

Is dit te verwerken in de bijgesloten excel sheet?

dank voor het meedenkenBekijk bijlage Overzicht gallery.xlsx

Er ontbreekt nogal een aantal gegevens.
Stuur eens een echt voorbeeld, waarin ook titels staan en maten etc.
Nu moet de eventuele helper gokken waar wat moet komen te staan.

Alweer iemand die probeert met Excel een database te maken.
Natuurlijk kan dat in principe wel maar Excel is een reken prgramma en zeker geen database en bovendien ook niet relationeel.

Het onderhoud van een dergelijke oplossing is erg veel werk en er moet erg veel ingetypt worden.
Denk bijvoorbeeld aan meerdere werken van één kunstenaar of één persoon die meerder kunstwerken aanschaft.
In een SQL database is er één tabel voor kunstenaars, één tabel voor kopers en één tabel voor kunstwerken, die onderling zijn gekoppeld.

Betere oplossingen hiervoor zijn SQLite of MySQL, dit soort databases maken ook een (misschien latere) uitbreiding naar een website mogelijk.
Kijk voor een voorbeeld naar http://www.anne-art.nl, volledig opgebouwd met MySQL.

Zie mijn eerdere reactie.
En dergelijk spreadsheet vergt heel veel typewerk om te onderhouden (met de daarbij komende kans op fouten).

Kennelijk ontbreekt er kennis van SQLite of MySQL.
Maar ik zou zeggen veel plezier met Excel.

@ AenA.
Punt 1. TS zijn vraag gaat over Excel en niet over SQLite of MySQL.
Punt 2. Ga ergens anders gratis reclame zoeken.
Punt 3. Er komen hier dagelijks SQLite of MySQL vragen voorbij en ik heb je nog nooit een deftig antwoord weten geven.
Punt4. Data recovery is misschien uw vak, logo's ontwerpen in ieder geval niet. (dit is toevallig mijn vak)

Sorry voor mijn opmerkingen

1. Ik weet dat de vraag van de TS gaat over Excel
2. Ik zoek geen reclame, daar zijn andere websites voor.
3. Wat is een "deftig" antwoord? En hoe vaak heb je mijn "deftige" antwoorden dan gelezen?
4. Veel plezier met het ontwerpen van logo's, ik ga zelf verder met data recovery.

Ik heb alleen maar gewezen op betere mogelijkheden voor de vraag van TS naar een "simpele database".

Quote:
Wie altijd op zoek is naar beter zal zo het beste verliezen.
Voor elke oplossing is wel een probleem te vinden.

Dus gewoon doorgaan met het knutselen met Excel.

Maar TS Heeft helemaal niets aan deze absoluut niet "deftige" discussie, dus....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan