Mini-Displayport naar VGA werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nino ten voorde

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Hallo allemaal,
Ik heb vanmiddag een Mini-Displayport naar VGA-converter gekocht, voor m'n Mac Mini.
Mijn beeldscherm heeft alleen een VGA-poort.
Na het aansluiten, van de Mac Mini, werkt het beeldscherm niet.
Ik moet de eerste instellingen van me Mac Mini instellen, maar het gaat moeilijk zonder beeld. :confused:
Ik heb de kabel van het beeld goed aangedraait, maar zonder enkel succes. :confused:

Hebben jullie misschien een idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Het beeldscherm heeft eerder wel gewerkt?

Ben je al de opties op het beeldscherm bijlangs gegaan?

Het beeldscherm heeft eerder wel gewerkt?

Ben je al de opties op het beeldscherm bijlangs gegaan?
Beeldscherm is nieuw, en net getest op me laptop, daar doet 't scherm het wel goed op.

Beeldscherm opties kunnen op het scherm zelf niet geopend worden, het scherm schiet steeds naar Stand-by, ik heb 'm even aan de praat gekregen op de mac, en toen moest ik even de scherm instellingen langs op de mac, en het scherm werkt vervolgens weer niet.:confused:

Je Mini staat toevallig niet op slaapstand? Op de voorkant knippert een wit lichtje dan.

CTRL+SHIFT-EJECT zet je display op slaapstand.
CMD+ALT (Option)+EJECT is slaapstand

Je Mini staat toevallig niet op slaapstand? Op de voorkant knippert een wit lichtje dan.

CTRL+SHIFT-EJECT zet je display op slaapstand.
CMD+ALT (Option)+EJECT is slaapstand
Het scherm knipperd, net werd alles blauw, toen weer hele tijd zwart, toen 1 sec normaal, en toen weer helemaal zwart. En het scherm vliegt weer op Stand-by.

Laatst bewerkt:
Hmm ik heb nog een toetsencombinatie gevonden maar op mijn MacBook Pro doet hij niets.

CMD+Helderheid verlagen (Dus Apple-toets + F1, op mijn toetsenbord in ieder geval)

Daarmee zou de Display Mode moeten veranderen.

Mocht dat niet werken ben ik ook uit opties, ik heb namelijk geen problemen met mijn Mini-DisplayPort naar VGA gehad.

Wellicht een andere gebruiker en anders zou ik je aanraden om naar een Apple Store te bellen of er langs te gaan.

Hmm ik heb nog een toetsencombinatie gevonden maar op mijn MacBook Pro doet hij niets.

CMD+Helderheid verlagen (Dus Apple-toets + F1, op mijn toetsenbord in ieder geval)

Daarmee zou de Display Mode moeten veranderen.

Mocht dat niet werken ben ik ook uit opties, ik heb namelijk geen problemen met mijn Mini-DisplayPort naar VGA gehad.

Wellicht een andere gebruiker en anders zou ik je aanraden om naar een Apple Store te bellen of er langs te gaan.
De toetscombinatie werkt niet.
Ik hoor wel geluiden, maar ik krijg geen enkel beeld.
Kan dit zijn omdat de resolutie niet goed is, of omdat de converter kapot is?

Als het de converter is dan zou je dat moeten testen door een ander apparaat er op aan te sluiten met VGA.

Wellicht een LCD-tv met VGA-aansluiting?

De enige VGA-apparaten hier zijn monitoren.

De resolutie die nu ingesteld staat op de Mac, staat ook in de beeldschermhandleiding als Max. resolutie. Ik heb wel paar keer scherp beeld gekregen, maar naar een seconden was die verdwenen.

Aan de mac zou het ook niet kunnen liggen aangezien er wel een stem uit de luidsprekers komt, als ik op toetsen druk.

Als het de resolutie zou zijn kun je dit proberen:

1. ALT + F2
  2. Tab
  3. Pijltje omhoog

Dan ga je namelijk het rijtje met resoluties bij langs

Als het de resolutie zou zijn kun je dit proberen:

1. ALT + F2
  2. Tab
  3. Pijltje omhoog

Dan ga je namelijk het rijtje met resoluties bij langs
Dit werkt ook niet, ik krijg bij het booten alleen maar een apple logo en daarna slaat het scherm af.

Dan ben ik door m'n opties heen.

Je zou op One More Thing je vraag nog eens kunnen stellen. (Wel even aangeven wat je ondertussen dus al hebt geprobeerd)

Mocht je daar een oplossing vinden/krijgen zou ik het interessant vinden om die ook te weten :)

Kom je er daar ook niet uit dan zullen ze je vast richting een Apple Store sturen, wat waarschijnlijk dan nog de laatste optie is.

Ik heb de resolutie toch iets lager en de Hz iets hoger kunnen krijgen.
En nu werkt het wel.
Probleem is tot nu toe opgelost. :thumb:

Nader het upgraden van Mac OS X, van 10.5 naar 10.6 leek het probleem opgelost te zijn, maar na de update(10.6.3) van vandaag is het probleem opnieuw begonnen.
De aanbevolen resolutie 1680x1050, 59.9Hz werkt nu weer niet, de enige resolutie die scherp op dit scherm zou moeten weergeven, weergeeft helemaal zwart. En alleen de lage wazige resoluties werken. Het scherm is aangesloten op VGA via een Mini-Displayport naar VGA-adapter.
Ik denk niet dat het een hardware-fout is aangezien dit alleen gebeurde bij sommige updates waaronder de beveiligingsupdates en grote updates zoals deze week is uitgegeven.
Ook het scherm werkt goed op mijn laptop.

Alvast bedankt voor de hulp,

Nino

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan