Mini DV filmpje afspelen op Mede8er Mediaplayer, hoe te converteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter nlsat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nlsat

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Goedendag,

vele jaren heb ik gebruik gemaakt van een JVC mini DV cam-recorder met als gevolg een hele berg bandjes met 1 uur video. De bandjes staan inmiddels op een Mede8er Mediaplayer
MED500X2. Een heel mooi apparaat, hij speelt werkelijk de meest exotische bestandformaten al dan niet verpakt als ISO heel strak af. Maar . . . met de door de JVC gemaakte AVI files kan hij niets???

Converteren dus dacht ik maar dan begint het. Hoe en met welke software. Ik heb diverse softwareprogramma�s geprobeerd maar echt lukken wil het maar niet. Recent heb NEED4 Video Converter aangeschaft. Converteren gaat wel maar de kwaliteit is niet echt super. Helaas voor mij ook hier weer 100.000 instel mogelijkheden waar ik niets van begrijp.

Een uurtje mini DV film is circa 13GB waardoor het ook nog eens uren duurt allemaal. Kort om wie kan mij antwoord geven op mijn vragen:

1. Wat is het beste formaat om de video�s naar toe te converteren. Ik wil ze afspelen op de Mede8er welke is aangesloten op een HD TV van Philips
2. Wat is hiervoor het makkelijkste stukje software?
3. Waar moet ik specifiek op letten als ik het e.e.a. moet instellen
a. Beeldverhouding
b. frame rate
c. letter box wel of niet
d. audio format AAC
e. juiste wel of niet kiezen voor breedbeeld
f. 720 of 1080
g. Enz.

Wie kan mij op het goede spoor zetten, een tip naar een goede site waar dit goed (en eenvoudig) wordt uitgelegd is ook welkom.

Bvd.
nlsat

Een heel makkelijk programma is FormatFactory (klik). Maar als je met NEED4 wil converteren is het ook goed. 1. Tsja, staan de filmpjes automatisch al in .AVI? Dan zou ik ze daar gewoon in houden. Gebruik wel een MPEG encoder
3a. 16:9
b. 30fps
c. nee
d. kan, maar je kan ook wmv of mpeg nemen. Maakt op zich niet veel uit
e. doe maar niet. Als je al 16:9 kiest, is het genoeg
f. 720; ik neem aan dat je geen HD camcorder had ;)

Een goeden nacht (is het voor mij tenminste inmiddels alweer) nlsat.

Dat doe je helemaal verkeerd !

Dat moet je door een ander laten doen.

:d eenvoudig toch.

Maar voor iets goeds moet je dat spoor natuurlijk niet nemen, je maakt je zelf daardoor wat afhangkelijk van een ander want zelf kan je niet en omdat je er dan ook niet genoeg over weet kan een ander je alles wijs maken behalfe wat nou goed voor jou is.

Laten we eens even gaan kijken wat er al bekent voor je is.
NEED4 Video Converter, die had je zelf al uitgezocht en uitgeprobeerd en de term die gebruikt word is een converter.
FormatFactory, wordt al meteen als een zelfde soort van programma als NEED4 voorgesteld, dus ook weer een converter.

Maar ik zal je eens een ander programma laten zien, en dat is transcoder, wat wil zeggen dat hij het ene type bestand trans-codeer naar een ander type bestand, b.v het type bestand van DVCAM naar het type bestand van een Blu-ray of een DVD enz.
Daar kun je dan gewoon de profiles die er voor zijn voor gebruiken, je hoeft dan dus helemaal niks in te stellen, maar dat kan wel natuurlijk als je zou willen b.v als je denk daar inmiddels zo ver voor te zijn.
Ik heb het over MainConcept Reference 2.2.

Tja oke een vergelijking met de die andere twee is niet echt eerlijk meer, maar het gaat ook jou.
Al je vragen zijn zo beantwoord, en als je b.v iets van een instelling wil weten zie je die staan in de profiles en zo kun in je eigen tempo die infomatie opnemen en verwerken, want dat in 1 keer is te veel voor je.

Je doel is het afspelen op HD TV van Philips, en je kunt gewoon naar HD resolutie transcoderen.

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan