mini dv op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelklip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
Berichten
1.010
Hallo

ik heb zojuist een video ingeladen op men pc de video is ongeveer 14 GB groot. en duurt 60 min
De video komt van een Mini Dv.
maar mijn vraag nu is hoe brand ik deze in een zo'n hoog mogelijke kwaliteit op 1 dvd
heb google al even door gekeken maar dan krijg je allemaal site's / winkels die dat tegen betaling doen.
 
Hallo

ik heb zojuist een video ingeladen op men pc de video is ongeveer 14 GB groot. en duurt 60 min
De video komt van een Mini Dv.
maar mijn vraag nu is hoe brand ik deze in een zo'n hoog mogelijke kwaliteit op 1 dvd
heb google al even door gekeken maar dan krijg je allemaal site's / winkels die dat tegen betaling doen.

Verkleinen met een programma ..
 
Ik neem aan dat het nu een AVI of MPeg bestand is, dat kun je met b.v. TMPG encoder omzetten naar een DVD bestand (vob, bup, ifo) en vervolgens met DVD shrink aanpassen tot de gewenste grootte.
 
hoe is de kwaliteit dan van de video het is nu een avi van ruim 13 gb
 
AVI is een ongecomprimeerde bestandsindeling, het Mpeg formaat is al een behoorlijk gecomprimeerd formaat en DVD is daar nog weer een stapje verder in.
Hoe de kwaliteit wordt kan ik zo niet zeggen, maar ik maak regelmatig AVI's van rond de 14Gb kleiner naar (single layer)DVD formaat en daarbij treed geen (zichtbaar) kwaliteits verlies op.
Als je een dual layer brander hebt dan zal het zeker moeten lukken.
Ik zou zeggen, maak een kopie van het bestand en ga er mee aan de slag, zo hou je het orgineel altijd achter de hand en kun je bekijken wat het uiteindelijke resultaat wordt.
 
Ik neem aan dat het nu een AVI of MPeg bestand is, dat kun je met b.v. TMPG encoder omzetten naar een DVD bestand (vob, bup, ifo) en vervolgens met DVD shrink aanpassen tot de gewenste grootte.


hallo

ik heb hem nu door TMPG encoder door gehaald.
en nu heb ik 2 bestanden maar geen vob bup ifo bestanden.
wat doe ik verkeerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan