Mini Laptop (500 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

badboyd22

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Beste leden van het Helpmij Forum,

Binnenkort ga ik beginnen aan mijn studie, en ik zou erg graag een laptop willen kopen die ik mee kan nemen in een normale tas.
Zonder dat deze de gehele tas vult. (Er moeten nog boeken bij)

Budget - Zoals in de titel staat, 500 euro. Maar als het echt een wereld van verschil maakt, ben ik bereid om tot de 600 te gaan.
Doel - Internet, films, msn, programeren (Studie Informatica), documenten schrijven. Het is eigenlijk voor algemeen gebruik, en ik moet er een beetje op kunnen programeren voor het geval dat ik niet bij mijn desktop kan.

Opties: Bluetooth zou erg fijn zijn. Draadloos internet is natuurlijk een must.
Besturingssysteem - Ik denk dat windows het beste uitkomst. Toen ik het aan een student vroeg, zei hij dat het niet veel uitmaakt, maar elk programma dat je schrijft moet werken op windows. Ik weet niet of ik moet gaan voor XP, Vista, of 7. XP heeft voor mij altijd erg prettig gewerkt, Vista heb ik zeer slechte ervaring mee, en ik heb geen idee hoe 7 is.
Andere software? - Niks is nodig.

Randapparatuur - Ik wilde er geen muis bij kopen, dus een touchpad die goed werkt zou erg fijn zijn.

Overige criteria - De batterij moet erg lang mee gaan. Dit heeft een hoge prioriteit. Hij moet klein zijn. Als het kan een beetje snel opstarten en afsluiten.

Nu zag ik zelf de Asus EEE PC 1201N met N330 dual core. Ik vond alleen dat de batterij niet erg lang mee gaat. (5 uur volgens sites, maar in pratijk is dit altijd korter, toch?)

Iemand anders raade mij de Asus UL30 aan. Deze gaat wel iets boven het budget, en is wat groter dan een mini laptop, maar volgens mij wel erg goed. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast heel erg bedankt :)
Boyd

Windows XP is het beste voor een minilaptop. want XP vraag niet veel van het geheugen en kan dus effectiever werken. vista en 7 vragen meer van het geheugen en dus zal de laptop langzamer worden. niet veel maar om het meeste uit je laptop te halen kan je het beste XP gebruiken. Je kan wel 7 gebruiken als de RAM groot genoeg is.
Wat bedoel je precies met progameren? dan kan ik/we beter helpen.

Ik begrijp helemaal niks van het zogenaamde probleem....

Microsoft stopt met de ondersteuning van XP SP2, ja logisch.......................

Er is toch al lang SP3!!!!!!!!!!!!!!!

Ik begrijp helemaal niks van het zogenaamde probleem....

Microsoft stopt met de ondersteuning van XP SP2, ja logisch.......................

Er is toch al lang SP3!!!!!!!!!!!!!!!
*Facepalm* Duh... Stom van me.
Maar het neemt niet weg dat windows XP toch ouder wordt. :(

Windows XP is het beste voor een minilaptop. want XP vraag niet veel van het geheugen en kan dus effectiever werken. vista en 7 vragen meer van het geheugen en dus zal de laptop langzamer worden. niet veel maar om het meeste uit je laptop te halen kan je het beste XP gebruiken. Je kan wel 7 gebruiken als de RAM groot genoeg is.
Wat bedoel je precies met progameren? dan kan ik/we beter helpen.

Sorry, ik had deze post helemaal over het hoofd gezien!
Ik kan je helaas niet verder helpen met het soort programeren. Dat is mij ook niet verteld.
Maar als antwoord op de vraag: voldoet een netbook? Zeiden studenten ja.

XP word inderdaad ouder maar de komende 5 jaar(misschien wel langer) zul je daar niks van merken behalve bij games en sommige randapparatuur. Ik ben bij deze gekomen: http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thu...id=nl~nl~212131~laptop-inspiron-10_n00m1003~~ Ik vind dell zoiezo een topper en deze specs zien er goed uit. deze is 330 euro en als je op aanpassen drukt kan je nog wat kleine dingen aanpassen zoals een betere batterij. Ik heb wel op internet gezien dat als je de 6cells batterij pakt dat die een beetje uitsteekt ofzoiiets. moet je zelf nog maar even kijken. deze heeft ook bluetooth

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik hier geen ervaring in.(in de touchpad)
Wel ken ik iemand die deze heeft en hij heeft geen problemen met deze netbook ondervonden.
Ik zal het nog even aan hem vragen.

De Z11 ziet er inderdaad niet slecht uit. Maar hij heeft wel Vista. Ik vind vista nogal belabberd. even over die dual core. Bij XP heb je geen Dual core nodig. aangezien jij geen zware dingen gaat doen. Ik vind de combo van de mini10 beter dan van de z11.

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik hier geen ervaring in.(in de touchpad)
De Z11 ziet er inderdaad niet slecht uit. Maar hij heeft wel Vista. Ik vind vista nogal belabberd. even over die dual core. Bij XP heb je geen Dual core nodig. aangezien jij geen zware dingen gaat doen. Ik vind de combo van de mini10 beter dan van de z11.
Over Vista ben ik het met je eens. Liever XP dan Vista, maar mij werd weer verteld dat Windows 7 weer het beste is.

XP heeft geen dual core nodig, maar zou een dual core niet beter werken als het gaat om meerdere programma's tegelijk runnen? Zoals msn, WMP en een doc-bestandje bijvoorbeeld? Of zijn deze alle zo licht dat het verschil tussen dual en single core weinig uit maakt?

Sorry dat ik overal met een "maar" mee terug kom, maar ik wil al erg lang een laptop, en heb geen ervaring met die dingen. Ik vrees nogal dat ik straks een paar dingen over het hoofd heb gezien, en tot de conclusie kom dat ik toch beter een ander had kunnen nemen. :p

Ik heb zelf nog even wat rondgekeken over de Asus UL30A. Er zijn een stuk of 6 versies van in omloop, en elke is net weer wat anders. Goed. De gene met de langste batterijduur is volgens mij de Asus U30A -QX057X.
Reviews hier en daar zeggen dat hij prima werkt, de touchpad een beetje gevoellig is, en het scherm erg dun in (zo dun dat je het kan buigen). Helaas geen bluetooth of optische drive.

Over die laatste twee:
-Wat kan je allemaal nog meer met bluetooth behalve spelen met je mobiel? Het is natuurlijk erg leuk om met je mobiel WMP te bedienen, maar een noodzaak is het niet. Kan bluetooth nog iets anders? Zoals verbindingen tussen twee laptops tot stand brengen voor data overdracht ofzo?
-Is het mogelijk een programma van een cd/dvd af te halen en op een memory stick te zetten? Zodat het als nog geinstaleerd kan worden?

Pfff.. desktop hardware is zoveel makkelijker :p

die bestanden zijn heel licht dus heb je geen dual core nodig. tuurlijk is het sneller maar dat merk je gewoon niet omdat je op xp draait.

Dat je steeds maar zegt maakt niet uit. je wilt gewoon goed met je geld omgaan(ik denk dat de meesten dat willen waaronder ik) dus dat maakt niet uit.

die asus ziet er niet slecht uit maar zou jij even de site willen sturen waar jij deze wil kopen want de specs kunnen verschillen.

Volgens mij kan je met bluetooth inderdaad bestanden wisselen. je kan gebruik maken van luidsprekers met bluetooth. headset, koptelefoon, sinds kort ook tv's , autoradio's en normale radio's. De benoemde producten moeten dan wel bluetooth hebben. eigenlijk op alles zowat.

als er een beveiliging op die cd zit kan het niet. zelf weet ik ook niet of dit zonder beveiliging kan maar zowat elke software kan je nou ook via een usbtje kopen. Antivirus, microsoft office en dat soort dingen.

die bestanden zijn heel licht dus heb je geen dual core nodig. tuurlijk is het sneller maar dat merk je gewoon niet omdat je op xp draait.
Ok.
die asus ziet er niet slecht uit maar zou jij even de site willen sturen waar jij deze wil kopen want de specs kunnen verschillen.
ik kijk vooral naar winkels waar ik goede verhalen over hoor, of die in de buurt zitten.
Het komt eigenlijk neer op:
Alternate
Informatique of deze
En als laatste Paradigit
Ik heb er al erg veel vergeleken. Het lijkt erop dat de QX057X (Die van alternate) de langste batterijduur heeft van alle versies die er zijn. Maar ik kan het volkome mis hebben, dit is enkel gebaseerd op de laptops die ik vond toen ik op tweakers zocht naar ul30a.
Helaas is die van Alternate ook erg ver boven mijn gestelde budget.
Volgens mij kan je met bluetooth inderdaad bestanden wisselen. je kan gebruik maken van luidsprekers met bluetooth. headset, koptelefoon, sinds kort ook tv's , autoradio's en normale radio's. De benoemde producten moeten dan wel bluetooth hebben. eigenlijk op alles zowat.
Dan lijkt het wel erg handig. Maar in princiepe zou bestandsoverdracht ook direct via internet kunnen toch? (Als we het hebben over bestanden die te groot zijn voor mailen)
als er een beveiliging op die cd zit kan het niet. zelf weet ik ook niet of dit zonder beveiliging kan maar zowat elke software kan je nou ook via een usbtje kopen. Antivirus, microsoft office en dat soort dingen.
Dan zou het dus geen probleem moeten zijn. Ik moest het even navragen omdat iemand mij aanraade om een clean install te doen, zodat alle "troep" die al geinstaleerd is weg is.

En ik wil je even bedanken voor alle hulp tot nu toe :) Echt geweldig.

Graag gedaan joh!

Die Asus ziet er mooi uit. ik heb alleen mijn vraagtekens bij 1.3ghz
Je kan wel beter krijgen voor 600 euro. en 4g ram heb jij dus echt totaal niet nodig.
het hoeft echt niet zo duur voor die taken die jij erop wil doen.
Ik zou niet voor die gaan.
Trap niet in die mooie praatjes en specs die eronder staan.

een 6 cells lithiumion batterij is al hartstikke goed.

Ik weet niet of ik jou laptops moet laten zien maar hier heb je wat specs die al perfect zijn.
Boven 1.5ghz is wel fijn.
1gb ram is goed genoeg(ook voor 7)
single core voor xp is goed. als je 7 neemt zou dual wel handig zijn.
grafische kaart maakt niet zoveel uit.

Ik weet niet of je zomaar bestanden via het internet kan versturen als ze te groot zijn.

http://www.bol.com/nl/p/computer/ac...00007589833/index.html#product_specifications Deze lijkt mij wel gepast voor jou en ziet er mooi uit.
http://www.acer.nl/acer/productv.do...tx1g.c2att92=839&ctx1.att21k=1&CRC=1055032979. voor de volle specs heb je dit nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan