mini laptop - linux eraf en windows erop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebekka

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
hallo allemaal,

ik wil graag een mini laptop kopen voor mijn werk. nu heb ik er een gezien maar daar zit geen windows op, maar linux. kan ik dit er ook afhalen en er dan windows opzetten?
het gaat om deze...

http://www.intertoys.nl/epages/inter...ct/View/552497

ik wil nl. wel weer windows xp of vista gebruiken..

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Die laptop is te traag om Xp op te draaien
Bij Vista heb je een heel groot probleem (Traagheid)

dode link
te traag om xp te draaien?
kan ik moeilijk aannemen, vista kan je op een P3 laten draaien, dan zal xp op een nieuwe minipc ook wel lukken denk ik.
Ik heb zelf een P3 systeem met xp en dat draait daar behoorlijk goed op (zie bij mijn systemen)

Volledig mee eens. Ik ehb een P3 500 Mhz en maar 256 ram met Windows XP SP3. Die EEE pc zal dat dan ook wel aankunnen

een 400Mhz processor is gewoon te traag!
en 128Mb dat gaat gewoon niet (lekker) werken

een 400Mhz processor is gewoon te traag!
en 128Mb dat gaat gewoon niet (lekker) werken

400 Mhz gaat perfect. De site die puppie aangaf is ook een 400 Mhz pc en deze kan gelevert worden met XP Home. 128 mb RAm kan ook geen probleem zijn.

400 Mhz is snel genoeg voor Xp. 128 Mb is ook genoeg ;).

Maar de Eee PC heeft een 900 Mhz processor en 512 MB DDR2 geheugen :P.

Verder zou ik wel aanbevelen gewoon Linux erop te blijven draaien. Xandros is een goed Linux systeem, stabiel en snel. Overigens draait office zooi perfect in Wine :thumb:.

@jeffcoboy en sponzenbroekske : Xp draait met 128 Mb Ram stabiel maar het is wel een beetje sloom.

xp

Is een acer one geschikt om xp op te draaien en hoe krijg ik xp erop? Welke versie?

op de acer one kan je XP draaien, ze zijn te koop met windows xp voorgeinstalleerd :)

hallo allemaal,

ik wil graag een mini laptop kopen voor mijn werk. nu heb ik er een gezien maar daar zit geen windows op, maar linux. kan ik dit er ook afhalen en er dan windows opzetten?
het gaat om deze...

http://www.intertoys.nl/epages/inter...ct/View/552497

ik wil nl. wel weer windows xp of vista gebruiken..

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

hey ik denk dat windows xp te hoog is gegrepen ik denk dat je beter met win 200 te maken kan hebben of met windows 98

dat is mijn meing hoor ik denk dat de beste oplossing is

greetz Funnymaster :cool:

versie xp

Is een acer one geschikt om xp op te draaien en hoe krijg ik xp erop? Welke versie?

Kan mij dan iemand uitleggen welke versie van xp ik moet gebruiken? en hoe ik te werk moet gaan?

pleeeeez:love:

gaat dat er echt op?

Kan mij dan iemand uitleggen welke versie van xp ik moet gebruiken? en hoe ik te werk moet gaan?

pleeeeez:love:

Krijg ik zo'n hele cd op zo'n klein laptopje? Dat dingetje heeft toch maar 8gb opslaruimte?:cool:

jeffcoboy, overigens bedankt voor je reactie

Krijg ik zo'n hele cd op zo'n klein laptopje? Dat dingetje heeft toch maar 8gb opslaruimte?:cool:

jeffcoboy, overigens bedankt voor je reactie

Ja, en die cd is maar 650 MB hoor:p. Ik denk dat ik rond de 1 a 1.5 GB verbruikt.

Dus het is zeker mogenlijk

ik heb een pentium 3 500 Mhz 128mb ram, Met xp pro sp3,

Loopt als een zonnetje

Intertoys mini laptop

Hallo,

Deze laptop van intertoys,daar zal windows XP niet al te snel op draaien,En geloof me,ik heb hem zelf.Op deze laptop kan je beter windows CE zetten. Het besturingssysteem dat er nu opzit is ook niet heel snel.Windows xp is voor dit apparaat gewoon te hoog gegrepen. Het zal wel werken,maar gewoon een beetje traag.

Groetjes Zain

't is de processor

De processor in de Trendtac is een mips en die is niet intel-x86 compatibel, waardoor een standaard windows nooit en te nimmer installeerbaar is. Je hebt dus een besturingssysteem voor die mips-processor nodig, en dat is bijv. linux. Bart Smit heeft zo'n Trendtac verkocht met Windows CE, waarvan inderdaad een variant voor de mips bestaat. Maar hoe je daar aan komt en dan installeert, ik heb geen idee.
Kijk overigens eens hier:
http://trendtac.hyves.nl/?pageid=31UIEVASFPMO80484
... of leg je neer bij de (eigenlijk prachtige) mogelijkheden die de Trendtac biedt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan