mini laptop voor 1080p weergave? downgraden naar win 7 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Ok, ben dus aan het twijfelen voor een mini laptop van 11.6 inch te kopen om aan mijn tv te hangen...

Tv is een P50ST50 van panasonic en de bedoeling is om er films op te zien zonder ze telkens om te moeten zetten naar een bepaald type bestand

de max resolutie van mijn tv is 1080p... nu is mijn vraag op deze asus vivobook zit er HDMI op : zal deze dan ook aan 1080p als output hebben??
http://www.vandenborre.be/laptop-pc-mac-tablet-pc/asus-x201e-kx097h-be

en kan ik nu downgraden van win 8 naar win 7 ? ik kan het even proberen, maar als het niets voor mij is, kan ik dan de downgrade doen? was windows niet bezig om zoiezo de optie erin te steken om naar het traditionele (lees win7) menu terug te kunnen gaan (in win 8 zelf dacht ik gelezen te hebben?)

weet iemand daar iets meer over?

goede keus of niet een vivobook

en is het makkelijk om er een ssd in te steken? en wat met windwos dan? want dat staat toch op de HDD?

We hebben hier Asus en MSI in gebruik. Beide 17". Over beide zijn we tevreden.

Review Asus X201E ... (nummers erachter zijn de verschillen in uitvoereing)
http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-X201E-Subnotebook.87453.0.html

In w8 een "weergave als w7".... Het is sowieso geen downgrade. Een downgrade kan namelijk niet.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/change-windows-to-classic-view
Ik adviseer een schone installatie vanaf w7 dvd te doen als je van w8 naar w7 wil.
Of gebruik de Fabrieks-Restore functie als deze in de PC/Laptop aanwezig is.

Yep, als Win op de hd staat en je wilt een ssd dan moet dit overgezet worden.

Suc6.

Laatst bewerkt:
dus ik moet een win 7 cd hebben? waar kan ik dat nog vinden? en wat doet die factory restore functie juist?

en wat is de volgorde? win 7 en dan nieuwe ssd?

EDIT : en gaat die weergave lukken in 1080p op de TV hiermee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je geen w7 dvd hebt, dan gaat een downgrade met de dvd dus niet.

Veel merken zetten (verborgen) op de hd een factory-restore image. Je kunt op de website van het merk lezen hoe je deze kunt terugzetten. Daarmee zet je de pc terug in de toestand zoals deze was toen je hem kocht. Vooraf backup'en lijkt mij wel handig :)

Als je een ssd wilt hebben, moet deze eerst erin, dan kun je windows direct op de ssd zetten.
Mogelijk heb je hulp nodig van iemand die dit eerder heeft gedaan.

Waarom die SSD? Voor het afspelen van video levert dat niks op. Goed, je laptop start er sneller van op, maar dat is dan ook alles. Aan de andree kant heb je met een SSD voor hetzelfde geld wel veel minder opslagruimte.

De chip in de laptop zou volgens mij krachtig genoeg moeten zijn voor dit doel. Of en hoe warm en lawaaiig de laptop wordt bij het afspelen is aan ander verhaal.

Dat is de x202E ipv de 1E (ook Asus)
Ik ben het met naarling eens over de ssd en ook over de i3 3217u (met hd4000 graphics).
In reviews lees je alles over mogelijke herrie en wamte. Bij video's afspelen zal dit niet extreem zijn.

***Edit: laat je niet weerhouden door kleine minpunten in grote uitgebreide reviews. Ik heb nog nooit zo'n test gezien waarbij er geen enkel minpuntje te vinden was.

Laatst bewerkt:
ok, als ik die 100+ euro dan toch kan uitsparen en ook een grotere hdd kan hebben ga ik voor de 13-inch versie...

hopelijk maar dat windows 8 me niet gaat tegensteken... moet je dat 1-malig doen of telkens opnieuw? (dat naar klassieke weergave herstellen...)

ok, heb dus deze gaan halen : http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Page115.vdb?Detail=MuabcbD7cq6k

en eerste indrukken zijn fantastisch... wat een toestelletje... precies wat ik nodig had... ik begin windows 8 nu al te apprecieren... soms wat te weinig opties of instellingen wanneer je meer wil configureren, maar ik ga nu de start is back installeren...
(ziet er geweldig uit op het filmpje...)

nog wat vragen over windows 8 wel... :

- ik maakte eerst een account aan met mijn voornaam, wat beginnen in te prutsen en toen zag ik dat als je je inlogt in hotmail (of de mail app) dat hij dan alles onthoud van contactpersonen e.d. in de app contacten... nu wil ik niet dat iedereen die zich inlogt dat hun contactpersonen ook in mijn lijst komen te staan... wel langs een kant goed die mail app, want nu kan ik mijn oude email nog raadplegen wanneer ik dit wil... , maar dus is mijn vraag hoe kan iemand die zijn mail wil checken op mijn laptop voorkomen dat alle gegevens op de laptop zelf komen te staan..? hoe kan je je dus in de mate van het mogelijke anoniem inloggen in windows 8? want eerste gedacht zou iemand meteen naar de mail app gaan en andere account kiezen en zich dan inloggen...

-heb dus dan maar een guest account aangemaakt en nu kom ik tot de constatatie dat wanneer ik de laptop opstart dat ik een wachtwoord moet geven voor de account met mijn voornaam (tevens mailadres waar mijn windows account is mee verbonden...)
en dus niet voor die guest account... hoe kan ik dit vermijden? wil nergens een wachtwoord bij het opstarten...(toch niet in eerste instantie) ik moet dus telkens mijn wachtwoord van mijn hotmail ingeven bij het opstarten of uit slaap halen, wat ik dus echt niet wil...

ik heb gezien dat er een pincode tussen staat bij de instellingen (nog niet geprobeerd) en ik heb mijn mailadres (de windows-account) gebruikt om te bevestigen dat ik deze computer veilig vind... (via sms'je) heeft het daar mee te maken dan?

hoe kan ik ook zien welke account de admin rechten heeft?

Ok, heb dus ondertussen wat zitten zoeken en proberen en ik weet nog altijd niet hoe ik kan inloggen zonder Passwoord...

mijn 2de account die ik heb aangemaakt (voor gasten) heeft geen pw om in te loggen, hoe krijg ik dat dus op mijn persoonlijke account? (persoonlijke account is met m'n windows account gelinkt)

en ook, de laptop zelf heeft een resolutie van 1366 * 768 . Ik kan dus geen hogere output krijgen via HDMI dan dit?? is het mogelijk om naar 1080p te gaan? of blijft dit 720p?

en wat ik ook voor heb is dat ik niet het hele scherm van mijn laptop op m'n tv krijg, wat best wel lastig is... want de startknop en taakbalk geraken niet op het scherm...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan