mini notebook packard bell

• Onderwerp starter Onderwerp starter erel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

erel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Hallo

ik heb een vraag ik heb vandaag een mini notebook van packard bell gekocht.
maar hij heeft maar 1 gb werk geheugen.
nu is mijn vraag kan ik in deze laptop meer geheugen stoppen.
of heb je ook externe werkgeheugen
het is een packard bell dot type se/v-785nl

ik hoop dat iemand mij kan helpen

groetjes
erel

Ja er kan een reepje van 2G notebook ddr3 1066 geheugen in (en misschien wel van 4G). In de PB shop vragen ze daar echter 109 euri voor...
Even zoeken en het kan vast goedkoper maar stel wel zeker dat het om het zelfde type geheugen gaat.

Laatst bewerkt:
Hoi
super bedankt voor je antwoord.
nu nog een vraagje (ik ben echt een leek wat computers betreft)
hoe maak ik de notebook open zodat ik het geheugen als voorbeeld mee naar de winkel kan nemen
groetjes
erel

aan de onderkant zitten meestal 2 paneeltjes die je met een klein schroevendraaiertje (een plusje) open kunt maken. Dit zou in de handleiding moeten staan, vaak zelfs met een plaatje.
Onder de ene (meestal de grootste) zit de harde schijf en onder de andere vaak het geheugen.
Ik ken jouw netbook niet goed genoeg, (ik had een maatje groter) helaas komt het soms ook voor dat je hem helemaal uit elkaar moet halen om het geheugen (wat dan vaak onder het toetsenbord zit) te vervangen. Ik weet dus niet hoe het bij jouw peeceetje is. Heb je twee luikjes, prima!

Op internet kun je het juiste type geheugen wel vinden alleen om helemaal zeker te zijn kun je het beste eens kijken bij winkels als Mycom of Vobis, die hebben ook dit soort reepjes vaak in voorraad. En als het even meezit zetten ze het er nog voor je in ook. Meestal een fluitje van de gekende cent!
Witgoedzaken die ook computers verkopen (bv de Block of Mediamarkt e.d.) kun je beter links laten liggen...

HOI
bedankt voor je tips maar ik denk dat ik de notebook maar mee neem naar de winkel (in geen geval dus naar block of mediamarkt)
als ik het zelf probeer gaat hij kapot of ik hou als ik hem weer in elkaar zet onderdelen over ha ha
maar nogmaals bedankt
groetjes erel

Ik heb zelf heel veel gewerkt aan computers, maar hier ben ik niet uitgekomen om het apparaat open te maken. Heel moeilijk.
Ik heb een mail naar PackardBell gestuurd met de vraag om hulp.
PACKARDBELL WAS NIET BEREID OM OP ENIGERLEI WIJZE HULP TE BIEDEN.
VOOR MIJ DUS NOOIT MEER PACKARDBELL.

Je kunt het toetsen bord er uit wippen daar zitten 3 schroeven onder die draai je los, je kunt het toetsenbord wel vast laten.
Draai nu je laptop om nu kan je het paneel voorzichtig verwijderen.
Hieronder een link voor serviceguide.

http://tim.id.au/laptops/packardbell/dot%20s.pdf

Ik hoop jullie dat ik jullie hiermee heb geholpen.

Vrgr Siebe

Laatst bewerkt:
En met deze toevoeging van Siebe 56 gaat er nu een slotje op het topic.
Deze is van November 2011 en dus niet aktueel meer. Zal nu als archief gaan dienen.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan