Mini SD bestanden op de computer zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

xsanne5

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Hallo allemaal

Ik heb een Mini SD kaart voor mijn mobiel, ik wilde de foto's van de mini SD kaart op de computer zetten, dus ik doe de SD in de adapter en dan in de pc, maar de pc reageert niet!:confused: Weet iemand misschien wat ik moet doen zodat de pc de SD wel herkent?
Ik zat zelf al te denken dat ik misschien het usb kabeltje van mijn mobiel (die sluit je ook aan op de pc) er ook in moet hebben.

Hoi,

Meestal kun je gewoon je mobieltje op je pc aansluiten en zo je fotos overzetten.
Dus hoef je niets uit je mobieltje te halen.
Wel moet je dan een bijbehorend programmaatje installeren die je mobieltje herkent.
Wat voor mobieltje heb je ?

Ed

Jaa dat weet ik. Maar mijn telefoon geheugen (ik heb een samsung-J700) is niet groot genoeg om alle bestanden van mijn geheugenkaart erop te zetten, dus moet ik eerst ongeveer 100 foto's naar mijn telefoongeheugen verplaatsen, die op de pc zetten. En dan weer terugverplaatsen naar de geheugenkaart. En zo kan ik nog wel even doorgaan, want ik heb eenstuk of 800 foto's op mijn mobiel!

p.s Ik heb dat programma wel op de pc geïnstalleerd, en zoals ik al zei: Ik heb een samsung SGH-J700

Hoi,

Umm...voor zover ik weet en ook zelf doe...kun je ook gewoon alles wat op je geheugenkaartje staat via de USB-kabel op je pc zetten.

Ed

Ik gebruik daarvoor een adaptor , te koop bij pc winkel of telefoonshop kost een paar euro .
Adaptor ziet eruit als een sd kaart daar steek je de micro sd kaart in en dan in de kaartlezer van de pc .
Heb je geen kaartlezer dan zijn er usb kaartlezers ook vanaf een paar euro .
Hans

Ik gebruik daarvoor een adaptor , te koop bij pc winkel of telefoonshop kost een paar euro .
Adaptor ziet eruit als een sd kaart daar steek je de micro sd kaart in en dan in de kaartlezer van de pc .
Heb je geen kaartlezer dan zijn er usb kaartlezers ook vanaf een paar euro .
Hans

Jaaa, ik heb zo'n adapter..
Maar als ik die adapter met de SD kaart erin in de pc steek, doet de pc niks..
Dus ik wou weten, of er iemand was die weet hoe dat kan. En hoe ik dan de Pc wel zou moeten kunnen laten reageren (vage zin)..

En als jij als de adapter met de micro kaart in de pc doet , zegt de pc dan dat er nieuwe hardware is gevonden .
Als jij op deze computer klikt en dan op verwisselbare schijf , zie jij dan de kaart ?

En als jij als de adapter met de micro kaart in de pc doet , zegt de pc dan dat er nieuwe hardware is gevonden .
Als jij op deze computer klikt en dan op verwisselbare schijf , zie jij dan de kaart ?

Nee.
Hij doet gewoon helemaal niks, als ik dan naar 'deze computer' ga, dan staat er ook niet van verwisselbare schijf ofzoo. Helemaal niks:confused:

Dus als jij de adaptor in jouw kaartlezer stopt gebeurt er niks , doen andere kaartjes het wel ?
Staat er een gele uitroepteken bij apparaatbeheer ?

Dus als jij de adaptor in jouw kaartlezer stopt gebeurt er niks , doen andere kaartjes het wel ?
Staat er een gele uitroepteken bij apparaatbeheer ?

Jaa, als ik mijn adaptor in de kaartlezer doe (in de pc duss) dan gebeurt er helemaal niks. En er staat ook geen geel uitroepteken bij apparaatbeheer.

Wat bedoel je met andere kaartjes?

Een ander sd kaartje , bv uit een digitale fotocamera
Dit om te kijken of jouw kaartlezer het wel doet .

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je zegt er staat geen geel uitroepteken bij apparaatbeheer maar weet jij of het kaartleesstation eigenlijk sosieso wel bij apparaatbeheer staat? Het zou wel eens kunnen dat deze niet is aangesloten.

In een eerdere reactie zei ik dit:
Umm...voor zover ik weet en ook zelf doe...kun je ook gewoon alles wat op je geheugenkaartje staat via de USB-kabel op je pc zetten.

Ik bedoelde dat je dus gewoon je kaartje in je mobieltje kan laten zitten , dan deze aansluiten op de pc en dan moet je OOK je kaartje kunnen zien en de bestanden eraf halen. Net als bij een fototoestel met een kaartje..zelfde principe.

Ed

Hoi,

Je zegt er staat geen geel uitroepteken bij apparaatbeheer maar weet jij of het kaartleesstation eigenlijk sosieso wel bij apparaatbeheer staat? Het zou wel eens kunnen dat deze niet is aangesloten.

In een eerdere reactie zei ik dit:

Ik bedoelde dat je dus gewoon je kaartje in je mobieltje kan laten zitten , dan deze aansluiten op de pc en dan moet je OOK je kaartje kunnen zien en de bestanden eraf halen. Net als bij een fototoestel met een kaartje..zelfde principe.

Ed

Bij de digitale camera doet die ie het wel gewoon. Maar ik zal met jullie tips het allemaal nog een keertje proberen! Alvast bedankt,

Omdat die digitale camera een APART ding is wat je APART aansluit en geen vast onderdeel uitmaakt van je PC.....de kaartlezer in je PC maakt wel vast onderdeel uit van je PC en moet dan ook als zodanig al goed geinstalleerd zijn om er gebruik van te kunnen maken....hoop dat je het een beetje begrijpt..mocht het nog niet lukken laat even weten en dan helpen we je weer gewoon verder...:)

Ed

Ik bedoelde het kaartje van een digitale camera in de kaartlezer te stoppen , om te kijken of de kaartlezer het wel doet .
Als het kaartje te lezen valt lijkt mij de kaartlezer inorde , dan zou het de adaptor kunnen zijn , probeer daarom de adaptor met micro sd uit op een andere pc .
Hans

Omdat die digitale camera een APART ding is wat je APART aansluit en geen vast onderdeel uitmaakt van je PC.....de kaartlezer in je PC maakt wel vast onderdeel uit van je PC en moet dan ook als zodanig al goed geinstalleerd zijn om er gebruik van te kunnen maken....hoop dat je het een beetje begrijpt..mocht het nog niet lukken laat even weten en dan helpen we je weer gewoon verder...:)

Ed

Jaa, dat met de digitale camera snap k wel:o:o

Maar ik heb hem er nu ook weer in, (De SDkaart) maar hij doet niks..
Maar wat me net opviel was dit;
bij de aanknop van de pc is zo'n ding waar je allemaal kaarten/diskettes enzoo in kunt doen. Oook dus de SD kaart, en dan staat er nog zo'n lampje met 'active' en eentje met 'power' maar, die twee lampjes staan niet aan bij mij, dus misschien licht het daar aan. Dat dat ding niet aan staat/niet doet waar de SD kaart in moet

Zou dat kunnen?

Toch nog een keer dit :

Ik denk dat het mogelijk moet zijn om je kaartje gewoon in je mobieltje te laten zitten en dan de USB-kabel aansluiten en dan via een bijbehorend programmaatje van je mobieltje alles op de pc te zetten.
In een eerder berichtje van jou zei je dat je wel dit programmaatje hebt geinstalleerd en dat je wel foto's van je telefoongeheugen op de pc kan zetten maar kun je mij ook zeggen waarom ( jij denkt dat ) het niet gaat van het kaartje?

Ed

Toch nog een keer dit :

Ik denk dat het mogelijk moet zijn om je kaartje gewoon in je mobieltje te laten zitten en dan de USB-kabel aansluiten en dan via een bijbehorend programmaatje van je mobieltje alles op de pc te zetten.
In een eerder berichtje van jou zei je dat je wel dit programmaatje hebt geinstalleerd en dat je wel foto's van je telefoongeheugen op de pc kan zetten maar kun je mij ook zeggen waarom ( jij denkt dat ) het niet gaat van het kaartje?

Ed

Jaa. Dat kan ik zeggen,
Ik moet dan met dat programma naar mijn telefoongeheugen. En dan kan ik de foto's naar de pc zetten, ik heb dan 3 foto mappen waaruit ik de foto's kan kopiëren en dan op de Pc kan zetten (mijn foto's, gedownloade foto's, favorite foto's) Daar staat geen geheugen kaart bij, terwijl dat in mijn mobiel wel zo is. En bij de andere dingen staat dat ook niet, ik heb het overal na gezocht, maar het staat er niet bij

Hoi..:)

Kun je mij ook zeggen of je dat programmaatje erbij gekregen hebt of apart ergens vandaan hebt gehaald?
En kun je mij ook zeggen hoe dat programmaatje heet ?

ED

Ik heb zelf een laptop met een ingebouwde kaart lezer,

Een mini sd kaart met adaptor pakt hij niet maar een gewone wel.

Dus dat is opzich best vreemd;)
maarja ik kan er mee leven:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan