mini sd beveiligen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

altinok

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2004
hoi mensen,

ik heb een vraagje.

kan ik mijn mini sd kaart beveiligen met een wachtwoord.
ik heb zelf contact opgenomen met nokia maar die verwees mij naar een site maar kon niks vinden.

hebben jullie mischien wat betere ideeen????

het gaat om een nokia n73 met 1 gb mini sd

Ik heb even gekeken in mijn eigen N73 en zie dat als je daar de optie Menu/Instumenten/geheugen/openen en als laatste, Opties en dan 5 stappen naar beneden, dan kom je tegen: Wachtwoord Instellen. Dat is dus voor je geheugenkaart. Ik gebruik dat onderdeel niet dus wat er dan precies is beschermt kan ik je niet zeggen maar ik zou zeggen, probeer het uit. Verder vindt je dit onderwerp ook terug op pagina 16 van je gebruiksaanwijzing, daar wordt het besproken.

J. Zwartbol heeft gelijk.

onder media kan je naar je geheugenkaart en daar van de optie`s kiezen waar je een code kan zetten.

groetjes,

Ilker
Advieseur inbouw services
ilker@viritel.nl:thumb

ja ik heb hem gevonden maar ik probeer de wachtwoord te wijzigen maar ik weet de oude code niet en ik heb hem nieuw gekocht dus.....

Wordt er gevraagd naar de beveiligingscode? Die is standaard bij Nokia 12345.

Zelf zou ik geen code eropzetten, die wordt na een tijd niet gebruikt te zijn toch vergeten en dan heb je een probleem.:(

nee,
hij vraagt om de code van de sd.
?????

en als ik hem in de cardreader reageert de pc ineens niet meer totdat ik hem weer eruit haal.

heel raar joh!!!

Waarom allemaal zo moeilijk? Als je de PC-Suite voor de N73 op je P.C. zet dan kun je via BESTANDBEHEER veel simpeler bij je kaart komen en eventueel dingen aanpassen via je PC. Op die manier copiëer ik zelf b.v. mijn kaart als extra back-up ergens op m'n PC. Op die manier hoef je ook je kaart niet steeds uit je N73 te halen. Je kunt verbinding met je PC maken via de bijgeleverde kabel of via Bleutooth. Volgens mij maak je het jezelf alleen maar moeilijker door je kaart apart te beveiligen want hoe groot is de kans dat alleen je kaart gepikt zal worden terwijl deze waarschijnlijk altijd in je telefoon zit en als hij daar in zit is 'ie gewoon bruikbaar. Als je toestel wordt gepikt gaat dat vrijwel altijd om het toestel en niet om de informatie. Dan is het gewoon heel simpel om een beveiligde kaart er gewoon uit te halen en er een nieuwe onbeveilgde in te zetten.

ja je hebt gelijk.

maar om een speciale redenen wil ik hem beveiligen.

snap je!

ik denk dat ik zo`n software ga aanschaffen om hem tog te beveiligen.

in ieder geval bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan