Miniaturen weergeven duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

w.edel

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Berichten
39
Hallo,
Wanneer ik een fotomap vanuit de verkenner of vanuit een andere map open, duurt het zeer lang voordat alle miniatuur weergaven te zien zijn. De pc rekent zich suf, terwijl dat vanuit een programma zoals Photoshop of zelfs het kleine slowview razend snel gaat. Ook de map openen met een lijst i.p.v. miniatuurweergaven duurt te lang door de opbouw van de ikoontjes van photoshop. Kan dat niet sneller? Mijn pc: processor AMD athlon dual core 3800+, CPU 2000 mhz, syst.geh. 960 mb, C schijf 305242 mb, waarvan 289959 vrij (deze gegevens volgens Everest) en draait op Windows XP professional. Ik heb ongeveer 3 ghz. aan programmatuur, het meest grafisch en aanverwant, geen spellen. Alvast bedankt!
w.edel
 
Eens even zien of we daar iets aan kunnen doen :).

Download TweakUI for Windows XP: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Na installatie open je het programma en ga je naar EXPLORER => THUMBNAILS. Zet de kwaliteit en grootte wat lager en kies voor OK.
attachment.php


Open dan Windows verkenner en klik op EXTRA, MAPOPTIES, 2e tabblad (weergave). Plaats dit vinkje, druk op OK en start de computer opnieuw op.
Na het opnieuw opstarten, open dan weer Windows verkenner en klik op EXTRA, MAPOPTIES, 2e tabblad (weergave), haal het vinkje weg en start opnieuw op.
attachment.php
 

Bijlagen

  • thumb1.png
    thumb1.png
    34,5 KB · Weergaven: 114
  • thumb2.png
    thumb2.png
    34,6 KB · Weergaven: 93
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan