miniaturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

swieb

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
381
Zat uren te *****n met hetzelfde probleem, nu opgelost!

:thumb: TON!
 
Hi Sandra. Hetzelfde probleem opgelost met het genoemde reg filetje maar de pictogrammen krijg ik maar niet correct. Heb jij daar al een oplossing voor gevonden?
Overigens open ik mijn afbeeldingen gewoon weer in microsft photo editor ( recht aanklikken en dan programma selecteren en aanvinken altijd gebruiken )
 
De standaard pictogrammen voor jp(e)g en gif bestanden zitten in iexplorer.exe

- Ga b.v. via verkenner naar Extra\Mapopties
- Selecteer de bestanden waarvan je de icoon wilt veranderen
- Klik op Geavanceerd (of eigenschappen, sorry heb zelf XP) en vervolgens op "ander pictogram"
- Klik op Bladeren en selecteer iexplorer.exe

Daar staan de icoontjes

gtz
 
Hi Henrik.

Ik zie dat wat voorheen JPeg bestanden waren nu jjg bestanden zijn geworden met het bijpasende pictogram. Hoe verander ik deze bestanden weer in originele jpeg's ?
 
Nog een vraag voor Ton of wie het weet. Het genoemde regfiletje bevat de bestanden edit reg en thumnail. Ik heb thumnail gedraaid maar moet edit reg ook gedraaid worden?
 
Geplaatst door typtrop
Hi Henrik.

Ik zie dat wat voorheen JPeg bestanden waren nu jjg bestanden zijn geworden met het bijpasende pictogram. Hoe verander ik deze bestanden weer in originele jpeg's ?

Eh... ik begrijp de vraag niet helemaal :confused:
Wat bedoel je met "jjg" bestanden? Die extensie zegt me nl. niets... misschien bedoel je "jpg" (tikfoutje?)
Op zich hebben "jpg" en "jpeg" bestanden dezelfde indeling en horen dus ook dezelfde icoon te hebben.
En hoe bedoel je dat ze veranderd zijn? is de extensie nu anders?
Maak anders een screenshot van zo'n bestand, dan wordt eea wat duidelijker.


Nog een vraag voor Ton of wie het weet. Het genoemde regfiletje bevat de bestanden edit reg en thumnail. Ik heb thumnail gedraaid maar moet edit reg ook gedraaid worden?

Normaal gesproken wordt een .reg bestand geïmporteerd in het rgister als je erop dubelklikt, dit bestandje verandert deze default waarde in Bewerken zodat het geopend wordt in kladblok. Een stukje veiligheid dus, want dan moet je r-klikken en (bewust) kiezen voor "Samenvoegen" om de inhoud van dat bestand in het register te importeren.

gtz
 
Laatst bewerkt:
Henrik je hebt gelijk. Moet JPG zijn. Vroeger waren het allemaal JPEG bestanden met ook een ander icoon ( vierkantje met een schuine veer erin ) en nu is alles dus JPG geworden. Hoe weet ik nog steeds niet. Ik wil alles graag weer als JPEG bestand met het bijpassende icoontje. Inmiddels kan ik in de miniaturen wel de afbeelding zien dankzij het reg filetje. Hoe krijg ik alles weer in de oude staat? Zie printscreen.
 
Ik weet nog steeds niet wat je bedoelt met "nu is alles JPG geworden"... is de extensie van die bestanden veranderd of het bestandstype? (btw, je bent de bijlage vergeten ;))
Maar goed, op zich maakt het niet zo veel uit, zoals ik al zei hebben JPG en JPEG bestanden dezelfde indeling dus daar hoef je je geen zorgen om te maken (zie bijlage). Wil je per se dat ze JPEG heten, moet je ze zelf handmatig veranderen.
Wat het icoontje betreft: Ik heb in mijn eerdere posts een paar keer aangegeven dat die iconen in iexplorer.exe zitten. Dus als je via mapopties naar bestandstypes gaat, kun je het JPG-bestand selecteren, klikken op Geavanceerd en daarna op Ander pictogram. Nu moet je via Bladeren naar iexplorer.exe gaan en de juiste icoon kiezen (hetzelfde geldt voor GIF en PNG bestanden)

gtz

attachment.php
 

Bijlagen

  • jpg-jpeg.gif
    jpg-jpeg.gif
    5 KB · Weergaven: 114
Tot ik bij het overzicht van bestandstypes kom gaat alles goed maar zodra ik de regel ( extenties: icoontje + JPG bestandstypen: JPG bestand ) aanklik ( selecteer ) wijzigt de optie geavanceerd in terugzetten. met de mededeling: U hebt bestanden met extensie JPG aangepast. Klik op terugzetten om deze bestanden terug te zetten naar hun standaardtype ( Quick Time Picture ) Wat te doen?

De bijlage was te groot en verkleinen was niet meer zichtbaar.

Het verschil tussen extensies en/of bestandstype weet ik niet
 
Probeer dit reg bestand of het hiermee lukt (wel eerst even rebooten)
 

Bijlagen

  • icon.zip
    211 bytes · Weergaven: 51
Ahumm .. wat is rebooten. Hopelijk opnieuw opstarten want anders lijkt het me erg lastig. Bestandje downloaden op bureaublad en dan dubbelklikken en klaar is kees?
 
Rebooten betekent inderdaad opnieuw opstarten.

De bijlage moet je eerst uitpakken en daarna erop dubbelklikken, tenminste als je dat 2e bestand van Ton (edit.reg) nog niet gedraaid hebt. Heb je het wel gedaan, dan moet je rechtsklikken en kiezen voor "samenvoegen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan