Minimale connectie snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsbos

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Berichten
259
Vraagje hoe kan ik er voor zorgen dat mijn internet verbinding sneller wordt? Ik zit in Frankrijk met AOL.

- Ik zat er aan te denken om mijn modem alleen met een minimale snelheid connectie te laten maken? (nu maakt hij nog vaak verbinding met 28K8 en niet met 56K (de maximale snelheid van het modem). Ik heb de modem zo direct mogelijk op de telefoonlijn aangesloten.

- Ik heb een programma gedownload: TZ connection booster: is dat wat?

- ik gebruik een hosts file om de hoeveelheid spam te verminderen.

Wat kan ik nog meer doen? Ik heb een nieuwe PC met 2.4 GHZ en 256MB ram dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Bedankt!
gijs
 
een modem is niet dom

Een modem test de lijn en zal je dan de snelheid geven die de minste storing geeft.

Handmatig de snelheid hoger zetten heeft alleen tot resultaat dat hij vaker data opnieuw moet downloaden omdat het mis ging. dus je werkelijke snelheid word dan lager.

Eric.
 
bedankt voor je feedback: wat ik graag wil is dat de modem het dan nog een keertje probeert net zolang tot hij op minimaal 40K kan inloggen.

Gijs
 
Dat heeft geen zin.

Ik heb vroeger dat ook wel gedaan, maar het bleek geen snelheidswinst op te leveren.

Waarom trouwens sommige modems harder lopen dan andere weet ik niet, weet alleen dat het met downloaden geen verschil blijkt te maken.

Eric.
 
hmm

dit is niet echt een oplossing. Ik wil eigenlijk gewoon alleen connecten op een minimale snelheid. Wie heeft er nog een idee om de (minimale)connectiesnelheid te verhogen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan