Minimale snelheid online gaming?

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Berichten
1.600
Hallo,

Ik speel tegenwoordig vaak games online, maar nu hoor ik veel geklaag over lag (of hoe dat ook heet), dat is dus dat er veel vertraging is.

Nu vroeg ik me af wat ongeveer de minimale internetsnelheid voor online gaming was?

Ik heb 718 kBits/sec down- en 128 kBits/sec upload.
Is dit goed/snel genoeg?

Alvast bedankt,
Timothy de Vries
 
volgens mij is dat wel genoeg (mijne is is sneller)
je moet gewoon bij keuze van server even kijken hoeveel ping er achter staat .
hoe lager de ping des te beter je verbinding .

LAG kan door meerdere dingen komen .
Door een slechte verbinding ( van speler)
Server die te ver weg staat met gevolg dat je verbinding minder wordt .
Het draaien van andere programma's buiten je game , denk hier aan vooral aan download proggramma's.

ik hoop dat dit antwoord voldoende is :)
 
Ah ok bedankt.

Dus als mensen zitten te zeuren over lag ligt het waarschijnlijk niet aan mij.

Bedankt,
Timothy
 
Het ligt niet aan je internet snelheid die is prima, maar het kan wel aan de snelheid van je pc liggen. Hoe trager je pc hoe meer problemen bij het online gamen en dan niet altijd bij jezelf. Een kennis van mij heeft een oud pctje en wilde hiermee online gamen, hij kon dat prima maar wij konden niet tegen hem want dan bleef het spel hangen. dus wat voor pc heb je?
 
Ik heb een P-III 1000 mhz, 384 MB RAM en een Geforce 4 MX 440 (128 MB).

Bij games zoals Soldier of Fortune II staat er gemiddeld ongeveer een ping van 45, maar wat houdt die 45 in? is dat milliseconden ofzo? 1 milliseconde is toch 0.001? of zie ik dat verkeerd?

Groet,
Timothy
 
Klinkt allemaal helemaal goed en je doet dus niets fout. je pc is snel genoeg en wat ping precies is weet ik niet, maar zorg dat die zo laag mogelijk blijft tijdens het online gamen en er is niets aan de hand, zodra hij boven de 100 komt dan krijg je storingen enzo.
 
Geplaatst door T._de_vries
Ik heb een P-III 1000 mhz, 384 MB RAM en een Geforce 4 MX 440 (128 MB).

Bij games zoals Soldier of Fortune II staat er gemiddeld ongeveer een ping van 45, maar wat houdt die 45 in? is dat milliseconden ofzo? 1 milliseconde is toch 0.001? of zie ik dat verkeerd?

Groet,
Timothy

je ping is de connectie met de server .
hoe lager hoe beter .
als je servers in nederland of omgeving neemt zal je vermoedelijk geen last hebben van ping .

een ander probleem van lag kan komen door je FPS instellingen ( FPS= Frames Per Second )
ik draai SOF2 zelf op 105 .
heb je last van lag (of iemandt in de omgeving ) zet de FPS wat lager .
 
Ooook das wel duidelijk.

Dankjewel voor je uitleg!

Greetz,
Timothy
 
ik speel zelf veel delta force BHD en Team Sabre, als de server ping onder de 100 is gaat altijd goed, ik heb een langzamere download, maar een iet snellere upload (512/192), maar in het spel kan de ping wel eens oplopen tot boven de 400 en dat geeft nog steeds geen problemen. Ik draai Pentium IV (2.4 Ghz), 512 MB RAM en 64 Mb Geforce 440 Mx.

Lag maakt je wel moeilijker te raken, maar dat wordt ook vaak geroepen door mensen die niet zo goed kunnen richten :D
 
Wahaha, dat kan het ook zijn :D

Volgens mij zeuren mensen ook vaak dat jij lagt, maar dat ze het zelf zijn! Omdat hun verbinding dan zo traag is!

Oja, nu ik toch al een topic heb geopend...
Weet iemand misschien ook wat de eisen zijn voor het hosten van een game?

Greetz,
Timothy
 
Bij delta force zou ik met mijn upload verbinding makkelijk 8 man kunnen hosten, en zelf ook nog meespelen. Als ik een kale server zou draaien, zonder zelf te spelen, en niks op mn pc doe, zou ik er ook wel 16 kunnen hebben.

met 1024 upload, kan je goed 30 man hosten.
 
Als je veel spelers wilt hosten, moet je ook aan veel computers informatie versturen. Upload is het belangrijkste voor een goede hosting van een multiplayer game.
 
als je speelt op de pc die ook de server host zou kan je niet zoveel spelrs hebben i.v.m. lag ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan