Minimaliseren kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfman

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Hallo, hoop dat ik nu in de goede sectie zit

Als ik Kladblok minimaliseer, verdwijnt ie naar de rechter kant van het beeldscherm en kan ik hem alleen terughalen via de taakbalk, RARA

Hij gooit'm dus niet in de taakbalk, waar blijft ie dan?
Verdwijnt ie gewoon naar recht in het niets?
En je taakbalk staat beneden?

minimaliseren

Ja hij gooit hem naar rechts, buiten het beeld.

Taakbalk staat onderin, en kladblok dus ook.

Als ik met de r. muisknop erop klik, kan ik hem alleen maximaliseren

Voor alle programma's geldt dat als je op de 'minimaliseren'klikt, het programma automatisch naar de taakbalk klapt. Heb je meerdere dingen daar staan dan verdwijnt die achter pijltjes. En als je er op klikt, klap ie weer automatisch omhoog. als dit bij jou niet het geval is is het kladblok of iets anders corrupt. doen andere programma's dit ook ?

Sorry voor de late reaktie.

Ik minimaliseer dus niet.
Ik open gewoon een tekst bestand, zie een flits naar de rechter zijde van het beeldscherm en hij staat daarna in de taakbalk.
Kan daarna het bestand alleen zien als ik met de rechter muisknop op maximaliseren klik. Rara

Schermresolutie gewijzigd? Dan kan dit ook gebeuren...
In de eigenschappen van Beeldscherm kun je de schermresolutie flink wat hoger instellen, en kladblok nog eens openen; dan sleep je het venster naar de linkerbovenhoek van het scherm en je zet de resolutie terug naar normaal.

Ok, dit is wat ik heb gedaab.

Resolutie stond op max (1280x1024)

Heb resolutie op 800x600 gezet en kan kladblok openen zoals het hoort.

Zet ik de resolutie weer terug op 1280 x 1024 schiet m'n kladblok weer het "beeld"uit.

Wordt er niet goed van.

Dan gebruik je de verkeerde beeldschermresolutie.
Bij een 17 inch behoort een instelling van 1024x768.

Voor TFT weet ik het niet, ik zou gewoon de resolutie nemen die de minste problemen veroorzaakt. Anders moet je even zoeken naar TFT resoluties.

Al eens het systeemregister bewerkt? Anders is dit je kans:
Start---Uitvoeren--> regedit

Browse in het linkerpaneel naar sleutel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Notepad

In het rechterpaneel zie je nu DWORD waarden voor fSavePageSettings en fSaveWindowPositions. Als je ze niet ziet kun je ze aanmaken (rechtsklik in het rechterpaneel en kies Nieuw---DWORD).

Je kunt deze waarden wijzigen door op de naam te dubbelklikken; geef ze allebei de waarde 1 om ze aan te zetten.

Daarna kun je het register weer sluiten via het kruisje rechtsboven.

Nu wordt onthouden hoe je Notepad settings zijn als je het programma afsluit - tijd om, spelend met de resolutie, het venster weer op de goede plek te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan