minimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

billy218

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2005
telkens als ik probeer iets te minimalisere (minimize da ze zegge he) komt dat ipv op mijn startbalk (of hoe noem je zo'n ding) gewoon onderaan mn bureaublad als een minibalkje. nou en dan? dat is ******* lastig als je probeert te msn'en hoor :p
het is gewoon op een dag gekomen en ik weet bij god niet hoe ik het moet terug zetten al zoek ik me rot.

computers zijn lastig als ze samenspannen tegen je.

iemand raad? bedankt :thumb:

één computer maar hoor,dat was slechts mijn gefaald mopje.
dat minibalkje is dat blauw ding met de naam van het programme en de knoppe minimize,close,maximize in. (bekend als titelbalk zeker? )
soms zijn zelfs die balkjes volledig verdwenen en kan ik alleen werken met alt+tab
het zal wss wel simpel zijn?

vergeef me mijn lekigheid maar ik weet niet hoe je het doet,
er is trouwens niks speciaals te zien, buiten een klein fijn blauw lijntje dat net boven de ganse start balk loopt. mijn quicklaunch icoontjes pakken precies ook wel meer plek in dan vroeger.

Op je toetsenbord zit naast de F12 en boven de INSERT een knopje met "PRT SCR" of "PRINT SCREEN".

Druk daar op als je dat maffe balkje ziet.

Ga naar start, uitvoeren
"mspaint.exe"
<enter>

Bewerken, plakken.

Bestand, opslaan als, geef een naam, opslaan als .JPG bestand..

Dan hier uploaden.

typisch, net nu je kijkt is het weg :(
maar ik heb wel een screenshot kunne maken,merk op dat er geen programmas in mn startbalk staan.

ok screenshots posten werkt ook niet ,wat hou ik toch van de moderne technoglogie hee,
tis simpel,mijn vakjes minimalizeren dus niet meer op mn startbalk, maar op de onderkant van mn bureaublad, waar ze staan als mini-kadertjes. kan je je dat wat voorstellen :) :thumb:

Screenshot max 100 KB.

Mail het mij anders

xp_pc (staart van een aapje) helpmij.nl

Mmm, ben er niet zeker van of onderstaande tip op dit probleempje slaat, probeer het eens:

Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Is het net hetzelfde moest je dat deel van je titelbalk nemen rechtsboven (de 3 knoppen), daar links van je titel en dat geheel als een 5cm lang balkje boven je taakbalk? Dat bedoel je toch he?

Bijlagen

• titelbalkje.gif
    titelbalkje.gif
    4,8 KB · Weergaven: 28
@ james; dat is precies wat ik heb,lastig balkje toch
@ gezina: "sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt" ik kan niet slepen, ik heb namelijk alleen een balkje tot wanneer ik het maximaliseer.
@ xp_pc: zie post james

zucht, bestaat er iets anders dan mn computer formateren?

Geplaatst door billy218
@ james; dat is precies wat ik heb,lastig balkje toch
@ gezina: "sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt" ik kan niet slepen, ik heb namelijk alleen een balkje tot wanneer ik het maximaliseer.
@ xp_pc: zie post james

zucht, bestaat er iets anders dan mn computer formateren?

@reactiegezina: maar kun je het balkje zelf ook helemaal niet slepen dan?

En ja, het alternatief voor formatteren is helpmij.nl bezoeken :love:

wel dat is dus wat ik nu aan het doen ben hee :cool:
het balkje kan je slepe waar je wilt maar je kan het alleen groter maken mbv maximaliseren.
ik denk dat de sleutel ligt in het klein balkje net boven de startknop en onder het titelbalkje (zie screenshot),is dat bij jullie ook?:confused:
ps: net ontdekt, dit lijntje verdwijnt als je je 'taakbalk vergrendelt'

Als dat hetzelfde balkje is wat ik denk dat je bedoelt dan ligt daar de oplossing niet; het is onderdeel van je startbalk.

Nu we het daar toch over hebben. Klik eens rechts op de startbalk; vensters trapsgewijs schikken.

****a, ze zijn nu officieel trapsgewijs geschikt, maar nog steeds in mn bureaublad en niet op mn startbalk :(

Je heb toch niet met een Tweak programma zitten spelen of wel?

Zoekt een registertweak om je probleem op te lossen

Heb je wel goed gekekn Billy? Als je de muisaanwijzer op de rand zet dan veranderd die in een dubbel pijltje, dan pas kan je het venster groter slepen. Zolang het een enkel pijltje blijft kan je het alleen maar in zijn geheel verslepen:)

Ga eens naar configuratiescherm en Dklik het muisicoontje en kijk daar eens bij aanwijzers daar vind je een lijstje met alle symbolen en waar ze voor zijn..:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan