minimum configuratie voor internet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Kan iemand mij zeggen welk de minimum configuratie is om vlot te kunnen surfen op internet ?
 
Ik zou minimaal een pentium 2 233 / 266 met 128 mb ram nemen. Op school staan p2 350 met 64 mb ram en dat gaat erg traag.

Vandaar die 128 mb ram.
 
Op scholen gaan ze nog gerust met een 486 het internet op. Hangt ook een beetje van je eisen af.
 
geloof me, echt, exact een jaar geleden zat ik nog op een Pentium 166 met slechts 64 MB intern, (maar met Adsl) en ik "flitste" over het w w w.
 
Laatst bewerkt:
wat noem je vlot.
meestal is je modem de zwakste schakel.
Als je een 56k6 neemt dan denk ik dat je met een pentium 1 wel vlot het internet op komt.
Maar met een 386 heb ik jaren mee gesurft.
Nu ik een kabelmodem heb is je snelheid puur afhankelijk van je systeem (Harddisk en databus).
PIV is soms nog traag :)
 
Snel internet

De belangrijkste factor voor de snelheid van je internet verbinding is de Modem.

Heb je een analoge modem en een razendsnelle P4 of Athlon dan zal ie toch nog langzamer over het net surfen dan een P1 op 233 Mhz. met ADSL of kabel bv.

(Voor kabel is wel minimaal een 133 Mhz. CPU nodig)

Idd. een 486 zou voor eenvoudig e-mailen en surfen in principe al volstaan.

Grtz.
 
Re: Snel internet

Geplaatst door tron
De belangrijkste factor voor de snelheid van je internet verbinding is de Modem.

Heb je een analoge modem en een razendsnelle P4 of Athlon dan zal ie toch nog langzamer over het net surfen dan een P1 op 233 Mhz. met ADSL of kabel bv.

(Voor kabel is wel minimaal een 133 Mhz. CPU nodig)

Idd. een 486 zou voor eenvoudig e-mailen en surfen in principe al volstaan.

Grtz.

Dat ligt er dus weer helemaal aan welk soort kabel verbinding je hebt/gebruikt, als je een basic abbo'tje dat max 20k haalt draait het prima op een P75 en beslist niet langzamer als je hetzelfde aan zou sluiten op een pIV.

De grootste vraag is dus eigenlijk, wat wil je op het www, veel downloaden (snelle verbinding dus) of voornamelijk surfen (hoeft geen super verbinding te zijn)
 
langzaam of snel.

Dat ligt er dus weer helemaal aan welk soort kabel verbinding je hebt/gebruikt, als je een basic abbo'tje dat max 20k haalt draait het prima op een P75 en beslist niet langzamer als je hetzelfde aan zou sluiten op een pIV.

Dat zeg ik ;)

Grtz.
 
Met andere woorden:
Of je nu met een Eend of met een Porsche in de file staat....
De snelheid is veel meer afhankelijk van je modem, kabelverbinding en internet zelf, dan van je pc.
 
Geplaatst door Tvhouwel
Met andere woorden:
Of je nu met een Eend of met een Porsche in de file staat....
De snelheid is veel meer afhankelijk van je modem, kabelverbinding en internet zelf, dan van je pc.

Niet mee eens.. ;) Ik zou niet bij elke link die ik aanklik 10 seconden willen wachten voor m'n pc uitgerateld is..
 
Volgensmij vanaf een beetje pentium 2 met min. 128MB en Win98 of hoger merk je het verschil niet meer.
 
je internetsnelheid is inderdaad afhankelijk van je verbinding en niet zozeer van je modem.

mijn zus heeft een adsl abo met een p133 met 48mb geheugen, loopt prima.

echter bij de wat geavanceerdere sites en sites met pop ups merk je dat verschil echt wel hoor.

maar goed, voor basic internet voldoet bijna elke pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan