• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Minimum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony vdw

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Ik heb een probleemstelling waarvoor ik geen oplossing zie. Probleemstelling:
1. Ik heb 2 leveranciers
2. Deze leveranciers doen mee aan 2 loten en leveren producten aan
3. De prijzen per lot en per leverancier worden opgeteld
4. Op basis van de gecumuleerde prijs moet ik een minimum berekenen met een vormulBekijk bijlage WerkOO.xls.

Ik kan enkel een minimum berekenen als er slechts 1 lot is. Bij meerdere loten is dit voor mij een moeilijkheid. Kan er iemand helpen, zodat de kolom score gerelateerd wordt aan de kolom loten.

Dank je.

Het is mij nogal onduidelijk wat je allemaal aan het berekenen bent.

Misschien met een draaitabel.

Bijlagen

In een draaitabel lukt niet. Ik wil bereiken dat de score per lot weergegeven wordt. Nu wordt de score berekend ongeacht het lot. Per lot zijn er 60 punten te verdienen. Dus de goedkoopste voor 1 lot heeft 60; de andere zal lager scoren.

Dank je, maar ik dien echt per lot te kennen omdat de toewijzing per lot gebeurt.

groetjes, Tony

Geef eens even aan hoe de uitkomst moet zijn. Een punten toekenning kan in aanbestedingen op verschillende manieren. 60 punten voor de goedkoopste en dan?

bvb Lot 1 heeft 2 leveranciers, waarbij Rudy de goedkoopste is. Voor dat lot krijgt hij 60 punten : (de goedkoopste prijs gedeeld door zijn prijs*60) Tony heeft een duurdere prijs waardoor hij lager scoort. Als ik slechts 1 lot heb, lukt me dit. Indien er meerdere loten zijn, wordt er onterecht in mijn formule gekeken naar de prijzen van de andere loten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan