• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

minimuum wordt niet aangeduid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desje58/

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2024
In mijn bestand van het weer wordt de minimuum niet aangeduid in twee kolommen nl. C en F terwijl dit in de kolommen D en E wel word weergegeven.Hoe zou dit komen?Bestand is hierbijgevoegd.Dank om te antwoorden.

Bijlagen

Het wordt niet weergegeven omdat er nergens een formule onder kolom C of F staat, zoals wel het geval is onder kolom D en E. Dus moet je je werkblad aanpassen als je dat wel wilt.

Mag ik je ook aanraden om niet 12 tabs te maken, maar 1 lange tabel met gegevens! Veel minder bewerkelijk. Daarna kun je ook 1 weergavepagina maken. Er valt ook nog veel te automatiseren op je werkbladen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ben een leek hierin ik begrijp nog niet alles heb nog niet alles onder controle

Begrijp niet wat je wil zeggen met 12 tabs en 1 lange tabel en ook 1 weergavepagina

Begrijp niet wat je wil zeggen met 12 tabs
Je gebruikt nu 12 tabbladen, voor iedere maand 1. Dus maak hier 1 (data)tabel van.
En een tabel waar je b.v. met slicers iets kan zoeken.

Zelf heb ik ook zoiets en gebruik hiervoor de link
https://www.daggegevens.knmi.nl/klimatologie/daggegevens

Ik heb een voorbeeld toegevoegd zoals het er b.v. kan uitzien. De gegevens zijn van MAA (M'tricht Aachen Airport)
Het geheel is opgebouwd d.m.v. power query. 1keer per dag op het knopje klikken en de gegevens worden na verversen getoond.

Bijlagen

Nu is het minimum 0 en via VO geef je aan dat de opmaak de achtergrond wit moet zijn.
Dus je zult dan geen gele kleur zien.

Verander in kolom C en F de 0 in '-
Dan is het minimum 0,8 en wordt dit wel geel weergegeven.
VO regel van de nul als cel inhoud kun je dan verwijderen.

In bijlage een optie met gegevenstabel en weergaveblad. In A1 kun je de maand kiezen en dan worden de gegevens erbij gezocht. VO gaat ook goed nu.

Bijlagen

Amai AlexCEL dit is mooi opgesteld daar kan ik maar van dromen heb wel honderd vragen hierover

Mooi studiemateriaal dan! ;)

Dit bedoelde ik dus met 1 lijst maken. Het enige wat je nu hoeft te doen om het actueel te houden is het gegevensblad dagelijks aanvullen.

Mocht je vragen hebben dan kun je gewoon weer melden hier.

als ik nu een gegevenblad maak voor 2025 (na eerst de inhoud te wissen en te veranderen naar 2025) moet ik niets veranderen zal dit automatisch in het weergave blad komen

Niets wissen, zonde van al die invoer, maar gewoon de lijst steeds verder uitbreiden met nieuwe jaren. In bijlage kan dat gewoon. Je kan nu naast de maand ook het jaar kiezen.

Bijlagen

Prachtig hoe dit mogelijk is, moest ik nog vragen hebben mag ik u dan nog eens lastig vallen?
Je moet daarvoor al ver gevorderd zijn zeker voor je dit kan maken?
Dank u om mij zoveel te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan