minipc met windows 7 opnieuw formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

steintje

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Hallo,

Ik wil graag mijn mini-pc (zonder cd-rom) opnieuw formatteren. en vervolgens weer windows 7 op installeren. Maar hoe doe ik dit. Normaal gesproken (met cd-rom) is het niet zo moeilijk. dan boot de pc vanaf het cd-tje. Maar hoe moet ik het nu doen? bij zo'n mini-pc is geen software oid meegeleverd.

ik hoop dat jullie een goede oplossing hebben.

Hoi,
je zou hem terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen d.m.v. een speciale toetsencombinatie (zie je handleiding).
Wil je een uitgebreider antwoord dan zul je moeten aangeven welk merk/type dat je hebt.

Laatst bewerkt:
Met een live linux cd van bijvoorbeeld Ubuntu kan je in schijfbeheer je schijf formatteren als NTFS. Windows 7 cd erin en installeren maar.

En van cd opstarten doe je met een externe cd speler. Moet je wel in je bios instellen dat hij daar van moet opstarten.

Laatst bewerkt:
Hoi,
je zou hem terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen d.m.v. een speciale toetsencombinatie (zie je handleiding).
Wil je een uitgebreider antwoord dan zul je moeten aangeven welk merk/type dat je hebt.

bedankt voor je antwoord, het gaat om een Packard Bell KAV60, en ik zie dat het geen WIN7 is maar WINXP

Werkt dan het terugzetten naar de fabrieksinstellingen nog steeds?

Ja hoor, ik zal het topic verplaatsen naar XP.
update:
Herstellen vanaf de harde schijf bij opstarten
Windows en alle vooraf geïnstalleerde software en stuurprogramma’s opnieuw installeren:
.Schakel uw computer in en druk tijdens het opstarten op Alt+F10. Packard Bell Recovery Management wordt geopend.
.Klik op Systeem naar fabrieksstandaard herstellen.
Let op: Dit proces zal alle bestanden van uw harde schijf wissen.
.Klik op Volgende om door te gaan. De originele in de fabriek geladen onderdelen van de harde schijf worden hersteld. Dit
duurt enkele minuten.
Windows en alle vooraf geïnstalleerde software en stuurprogramma’s opnieuw installeren:
1.Klik op Start > Alle programma’s > Packard Bell en klik daarna op Packard Bell Recovery Management. Packard
Bell Recovery Management wordt geopend.
2.Klik op de tab Herstellen en klik daarna op Systeem naar fabrieksstandaard herstellen. Het dialoogvenster Herstel
bevestigen wordt geopend.
3.Klik op Ja en daarna op Start. Een dialoogvenster toont informatie over de harde schijf waarop het besturingssysteem
wordt hersteld.
Let op: Dit proces zal alle bestanden van uw harde schijf wissen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan