minixp op usb

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jedi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jedi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Eindelijk heb ik een programxma gevonden welke XP op een bootbare usb stick zet.
Het is een Ghost image en so far so good.
Als ik echter naar de stick kijk, is hij helemaal leeg en als ik van stick opstart kan ik de stick zelf in Windows niet benaderen.

Mijn vraag: zit hier soms een stukje Linux in of zo ?

Eindelijk heb ik een programxma gevonden welke XP op een bootbare usb stick zet.
Mijn vraag: zit hier soms een stukje Linux in of zo ?
Wel handig als je even de moeite wilt nemen,om te vermelden over welk programma het gaat :confused: ;)

Greetz

Het is minixp2.

Maar het gaat me niet om het programma maar om het feit dat de Gjost image wel werkt, maar een geheel lege stick laat zien en ta hij na het opstarten de stick zelf niet kan benaderen.
Extra programma's er bij op zetten heeft dus geen nut. :o

Maar het gaat me niet om het programma maar om het feit dat de Gjost image wel werkt
Om te begrijpen wat er eventueel mis kan zijn,is het natuurlijk wel van belang te weten om welke software het gaat ;)

Maar nu verder,

1.minixp2 bevat illegale software.

2.Dit soort vragen kunnen dus niet besproken worden.

3.Ik begrijp dat het BartPE en\of Winbuilder type bestanden betreft en als je interesse hebt,wil ik je graag verder helpen om zelf soortgelijke bestanden te maken en die vervolgens naar een USB-stick te schrijven,met de programma's die je er op wilt hebben ;)

4.Open daartoe een nieuwe vraag in de bijbehorende sectie op dit forum.

5.Tenlaatste,om dit soort bestanden te kunnen maken,dien je wel over een XP installatie cd te beschikken.

Greetz

1. ik dacht dat het allemaal freewareversies waren, ik zal vanavond nog eens beter kijken. :p

2. wel hoor, zolang je maar geen downloadlinks plaatst.

Ik had al eens eerder zo'n opstartstick, maar die ben ik kwijtgeraakt.
Nou ja, kwijt, hij ligt ergens in huis, maar ik weet alleen niet waar. :p
Via moeilijke omwegen had ik daar een opstartstick van weten te maken, met het nadeel
dat de stick zich als C aanmeldde en dat was niet echt handig.

Nu met deze minixp was het image schrijven en klaar en deze meld zich aan als ramdisk B.
Dus ik dacht dat ik het eindelijk voor elkaar had, maar nog niet dus. :confused:

Echt dringend heb ik het niet nodig, maar het leek me handiger en stabieler dan een cd.
Ik meld me in een nieuw topic als ik er zelf niet uit kom, alvast bedankt voor het aanbod. :thumb:

1. ik dacht dat het allemaal freewareversies waren, ik zal vanavond nog eens beter kijken.
De software bevat Microsoft bestanden en die mogen niet vrij verspreid worden.
2. wel hoor, zolang je maar geen downloadlinks plaatst.
Volgens mij,mag er niet over illegale software gesproken worden op dit forum.
Via moeilijke omwegen had ik daar een opstartstick van weten te maken, met het nadeel
dat de stick zich als C aanmeldde en dat was niet echt handig.
Dat heb je op dat moment een opstartbare USB-stick,met DOS bestanden als van een opstartdiskette en de USB-stick krijgt dan de letter C:\ i.p.v. A:\ als het een diskette zou zijn.
Nu met deze minixp was het image schrijven en klaar en deze meld zich aan als ramdisk B.
Dus ik dacht dat ik het eindelijk voor elkaar had, maar nog niet dus
Er zijn vele versies in omloop en niet alles werkt goed.

Programma's bijplaatsen kan wel,maar staat erg slordig omdat je die dan niet middels het Start-menu kunt opstarten.

Zelf maken is niet moeilijk en dan heb je de programma's die je echt wilt en geen zooi die iemand anders erin heeft gezet ;)

Maar,wat ik al zei je het wel een XP of Vista installatie cd\dvd nodig.

Greetz

Mensen, ik schaam mij diep. :o:o

Vandaag nog eens gekeken en nu geeft hij de programma's wel weer.

Ook als ik met die stick opstart is de stick zichtbaar, als zijnde X.

Ik dacht dat X de cdrom was (een interne cdrom in een netbook, hoe verzin ik het :p:p)

Maar goed, het probleem is dus in feite opgelost, ik kan de stick gewoon gaan vullen
met hulpvaardige programma's. :thumb:

Vandaag nog eens gekeken en nu geeft hij de programma's wel weer.
Ik vond het ook al erg vreemd,ook al had je bijvoorbeeld de verborgen bestanden op de PC nog niet via Mapopties zichtbaar gemaakt,dan had je toch de mappen minint en programs moeten zien.
k kan de stick gewoon gaan vullen met hulpvaardige programma's
Dit kan inderdaad,maar wel jammer dat je die dan niet middels Start > Programma's kun opstarten.

Overigens wel tof,dat je toch even laat weten hoe het zat :thumb:

Greetz

Waarom zou dat niet kunnen ?, ik kan ze toch gewoon aan het Startmenu toevoegen ?

Eigenlijk overbodig, want ik doe bijna alles met TotalCommander en eigenlijk niks met iconen. ;)

Toch bedankt voor de aangeboden hulp ! :thumb::thumb:

(ik heb het verbergen van bestanden standaar uit staan, dus ik zie alles)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan