Minolta Dimage Scan Dual xp driver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat dokumentje waarbij dat ergens onderaan staat vermeldt boven aan:
The latest release of driver software Windows :Ver.2.0.1
Macintosh :Ver.2.1.1

Ik denk dat daaruit de verwarring ontstaat. Ik ben ook met een ouwe scan dual aan het worstelen en kom niet verder dan een vraagteken in de hardwarelijst van XP kan het apparaat wel gebruiken want er val tmee te scannen.
Hou je wel op de hoogte (jammer dat je hier niet kunt PBen dat zou alles ietsje makkelijker maken.

Een datum en tijd afspreken met iemand en dan naar memberschat gaan, da's de meest snelle manier van communicatie via het forum.

Bovenaan de bladzijde waar je nu zit op "chat" klikken, de rest wijst zich vanzelf. Aan de andere kant: als er iemand is waarmee je erg snel heel vaak binnen korte tijd even iets mee wil kortsluiten, is de telefoon natuurlijk nog altijd het snelst.................

IK heb een verschil van mening met mijn zoon over hoe een onbekend apparaat in Windhoos voorgesteld wordt: hij zegt met een uitroepteken, ik dacht dat het een vraagteken is.
Heb jij enig idee?
BTW jammer dat de TS niet meer te pakken te krijgen is het lijkt erop dat hij deze diascanner toch aan het praten heeft gekregen.:evil:
Weet jij toevallig zijn echte email?

Dolle pret, ik heb daar nooit bij stilgestaan (verschil tussen het gele uitroepteken en / of de rode cirkel met kruis erin) Enige dat ik zeker weet is dat het beide problemen betekent, maar da's een open deur intrappen.

hoi jan schrik,

ik heb versie 1.0.0. bij het app.
en dat lukt me dus niet met scannen. (windows XP prof.)

groetjes, irma.

hoi jan schrik,

ik heb versie 1.0.0. bij het app.
en dat lukt me dus niet met scannen. (windows XP prof.)

groetjes, irma.
Hey Irma,
Bij mij werkt-ie.
Wat heb je voor een SCSI kaart?
Als dat een Adaptec kaart met eigen bios is (Bijv. een 2940) zie je die op het scherm verschijnen tijdens de opstart. heb je dan de scanner aanstaan dan wordt deze gevonden en met zijn SCSI id op het scherm getoond.
Als je dan de laatste versie van de software (2.0.1 is dat) installeert moet het zaakje het doen.
Werkt-ie dan niet dan zou je eens kunnen kijken naar vuescan, dat is een programma dat zonder de drivers werkt maar je moet dan wel het SCSI gedeelte goed aan het werk hebben.
Dit is zo'n beetje alle ondersteuning die ik via dit kanaal kan geven.
Bellen kan natuurlijk ook altijd laat maar ff je nummer welen.
Sukses ermee.
Jan

hoi,

ik heb 'm figuurlijk het raam uit gekieperd ...
versie 2.0.1 spreek je over,
grote vraagtekens bij mij want daar gaat het mij nu juist over:
waar vind je die ?

de vragen die je stelt gaan mijn pet te boven, sorry.

groetjes, irma.

de vragen die je stelt gaan mijn pet te boven, sorry.

groetjes, irma.
Dan toch maar even proberen om ze toch onder je pet te krijgen.
Vraag 1: Je hebt dus een Minolta Scan Dual?
Vraag 2: Hoe schroef je die aan je PC?
Je zult een aparte computerkaart ervoor moeten hebben want de kabels die erbij zitten kun je nergens aan je PC bevestigen. de stekkers passen echt nergens.
Heb jij bij je apparaatbeheer zoiets staan?
apparaatbeheertg7.jpg

Zo nee dan begrijp ik waarom je scanner niets doet.Hij zal niet werken zonder en zogenaamde SCSI kaart die de besturing regelt.

Heb je die wel dan moet de scanner werken als je de juiste software geinstalleerd hebt (en dat moet dan 2.0.1 zijn, overigens dat is de enige die ik nog op internet kon vinden)

en waar vind je dan die versie als ik vragen mag ?

ik schroef niks aan de pc,
ik plug in via usb.

de software weigert vanwege xp professional,
dat is het probleem.

groetjes, irma.

goedemorgen,

oke, deze versie heb ik reeds gedownload en geprobeerd.
helaas.
ik geef het op.

groetjes, irma.

goedemorgen,

oke, deze versie heb ik reeds gedownload en geprobeerd.
helaas.
ik geef het op.

groetjes, irma.
Ik niet Irma,
Zou het kunnen zijn dat je niet als administrator ingelogd bent? Kijk eens bij configuratie->gebruikers hoe je account in elkaar zit of je de computer ook beheert?
Misschien is het een idee als ik er eens persoonlijk naar kom kijken. Zeg 't maar.
grtz
Jan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan