• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Minuten bij uren optellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfie

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Hoi, ik werk bij een biosscoop en daarbij heb ik een soort van "schema" gemaakt waarbij staat hoelaat film is afgelopen met pauze en al. Maar ik heb in B2 de start tijd staan van film(bijv. 20.00) en ik heb in E2 de totale tijd van film staan + pauze in minuten(bijv. 60 min). Ik wil die in F2 krijgen bij elkaar opgeteld. dus dat er bijv bij deze gegevens:

Start: 20.00
Duur: 60 min

Uitkomst: 21.00 uur

komt......

kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt...

Rolf Jungbacker

Geplaatst door Sidi
Heb je hier iets aan?
Dat is al omgerekend ik wil het in minuten zodat ik het progamma wat we hebben in 2 seconden kan invullen.

Dus dat het in geheugen bijv. of anders van minuten naar uren wordt omgerekent. Het kan wel... Iemand die er een studie voor had gevolgt zij dat. Maar had geen tijd.

Gewoon celopmaak in Tijdsnotatie... uw getallen ook invoeren als tijd... en wat is dan het probleem?

Luc

Ik probeer die minuten bij uren opgeteld te krijgen.... maar gewoon met minuten invullen.

Ik heb hem even toegevoegd(kleine stukje) en kleuren enzo eruit gehaald.... maar bij Hier totaal wil ik dus de eindtijd waar de minuten bij de uren worden opgeteld. In dit geval moet het dus":21.55 worden.

@ LucB

Ik zal kijken

EDIT: zal niet werken.... hij is op weg... maar we hebben ook films van 90 minuten. en dan als je 0:90 doet flipt hij beetje :P ik zie al, je hebt gewoon in uren.... het is op weg maar kan dit niet in minuten?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
thnx allemaal. Dit was wat ik zocht!:thumb:

w8 eventjes, nog 1 vraag. Hoe kan ik ergens automatisch uur achter laten zetten? net als dat met min? bij tabeleigenschappen?

Laat maar, gevonden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan