MINWINPC en backup?

Status
Niet open voor verdere reacties.

muisje58

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Berichten
14
Onlangs kreste pc van een goede vriend.
Oorzaak is is niet achterhaald maar heb pogingen gedaan alsnog deze pc weer aan de gang te krijgen hier.
Dit deel had ik als vraag hier gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/windows-vista-start-mogelijkheden-behalve.253261

Niets lukte echt zoals te lezen is, dus dan zou het ws. alsnog hardwarematig zijn , en heb ik hulp gevraagd aan mijn PC leverancier die veel ervaring heeft met HP-pc's.
Eindelijk na 4e poging lukte het om iig de recovery manager weer aan de praat te krijgen en verscheen ineens ook de backup optie pff ;)

Enige wat toen aan opslag hiervan mogelijk was ,was via mijn usbstick.
Alleen beperkt tot dan de afbeeldingen en stel documenten, samen ongeveer 500 mb.

Erna (backup bleek zeer oud en uit meen 2008 ongeveer oid) alle updates natuurlijk, ach slechts 140 ondertussen, maar dit is nu klaar en zo wat meer recentere software erop.

Zelf heb ik niet veel eigen ervaringen met Vista, en aanvankelijk zag ik niets in de lijst staan wat leek op de bewaarde data van vriend oops!

(stick is 16 gieg en staat flink vol met (eigen progs en mappen)

Plaatje toont wat ik intussen zie en heb hervonden, past krap op de D partitie die pc ook.
2q0ply1.jpg


Kan ik dit bestand nu gewoon weer op D (zijn pc zetten) en wizard aanklikken en staan dan de bewaarde data er weer op?
Of wordt er dan iets 'overschreven' en is beter op op C partitie bv in 'mijn afbeeldingen' een nwe map aan te maken?
 

Tja voor ik de vraag hier stelde , was ik ook al aan googlen en met name op de HP sites ;)
Daar las ik best veel "gedoe" met de wizard werken en werden er voor mij teveel alternatieve omwegen gezocht.

De folder die ik heb is maar 1 bestand (Back-up.001.exe) van bijna halve gieg en heb geen idee welke interne en/of data bestanden zijn 'gebackupt'.
Daarom mijn vraag : als ik nu de wizard op C zet, waar ook nog de 'oude besturing' nu weer werkt, zal dit conflicten gaan geven of worden delen van sommige bestanden wel/niet herkent of overschreven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan