Mio 268+ heel Europa op SD kaart zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mini-rulez

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Berichten
60
Haai,

Via internet heb ik begrepen dat het lastig is om vanaf de bijgeleverde dvd heel Europa op een SD kaart te zetten. Wie heeft tips of adviezen? Ik heb een Kingston 2GB SD kaart gekocht en wil nu heel Europa erop zetten. Welke weg moet ik dan bewandelen...? Het gaat dus om een Mio 268+ en een dvd met software versie 2.0.

Dennis
 
Tussen de Mio 268+ en 2GB SD kaarten zijn er inderdaad wat bekende problemen, doorgaands is het installeren gewoon de instructies op het scherm volgen en dus niet de moeite.

Het probleem is dat de Mio sommige 2GB SD kaartjes (helaas voor jou voornamelijk die van Sandisk en Kingston) niet goed herkent. De nieuwste firmwareversie (te downloaden vanaf www.mio-tech.be, onder support) kan een uitkomst bieden maar helaas is er geen garantie dat dit daadwerkelijk werkt.

Iets anders wat aan te raden is dat is om je SD kaart bij problemen opnieuw te formateren, dit kan uitsluitend bij gebruik van een cardreader (dus niet via de Mio), formateer de kaart in FAT (niet FAT32), ook dit lijkt regelmatig tot goede resultaten te volgen.

Het enige dat ik je verder kan aanraden is om het te proberen, lukt het niet dan zou je echt naar een andere SD kaart uit moeten kijken. Wij (wij zijn internationaal distributeur van portable navigatie dus hebben de nodige ervaring) hebben nog nooit problemen gehad met de SD kaarten van Transcend.

Let wel, als je een nieuwe aanschaf, 2GB is het maximum ondersteunde dus aan bijv. een 4GB heb je helaas niets.
 
Haai,

Het lijkt te zijn gelukt en het was inderdaad geen moeite het te doen.
De hele kaart van Europa (1.4gb) staat erop. Morgen ga ik op vakantie en dan zal blijken of het werkt zoals ik wilde. Ik neem voor de zekerheid een ouderwetse papieren kaart mee en een geschreven routebeschrijving ;)

Dennis
 
Haai,

Ben net terug van vakantie in Duitsland en de Mio werkte perfect.
Het enige 'nadeel' is dat na het uit- en weer aan schakelen hij niet verder gaat waar hij was gebleven. Ik heb begrepen dat je dat kan oplossen door als extra de kaart van de Benelux erbij te zetten. Maar dat is slechts een detail. Het navigeren op straatniveau werkt prima met de Europa kaart op een 2 GB Kingston kaartje.

Dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan