mio p350 en vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennyke

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
5
Hoi :)

op windows Xp met activesync, ging verbinden met m'n mio zonder problemen.
nu met vista geïnstalleerd, en de laatste nieuwe windows mobile apparaatbeheer 6.1

krijg ik het gewoon niet voor elkaar.

er zal wel een heel simpele oplossing zijn, maar ik zal toch iets fout doen.

ik kies voor instellingen mobiel apparaat, USB verbindingen toestaan, automatisch, en de twee vakjes aangevinkt ( automatische verificatie van het apparaat toestaan
gegevensverbindingen met het apparaat toesteaan indien aangesloten op een pc )

als ik mijn mio aanzet, gebeurt er gewoon niets... ( ik heb wel al eens gehad, dat vista iets detecteert, maar dan noemt hij het een onbekend apparaat )

het windows mobile apparaatcentrum blijft gewoon aangeven, niet verbonden.


Op XP en activesync, sprong gewoon een venster open, waar je dan instellingen kon doen, en bingo, het was voor elkaar, maar vista... doet niets :confused:

ik doe ook regelmatig updates, hopend dat dat iets teweeg brengt, maar vooralsnog niets. en op de mio-site vind ik ook niet echt een driver of iets dergelijks.

alvast bedankt voor diegene die hulp kan bieden :D
 
Het kan zijn dat de MIO al aan de pc hebt gehad voordat je Microsoft Windows Mobile Device Center 6.1 had geinstalleerd. Vaak lukt het dan niet goed om alles goed te installeren. Er worden nl pas drivers geinstalleerd na installatie van Microsoft Windows Mobile Device Center 6.1.

Controleer Apparaartbeheer en zoek of je iets kunt vinden van de MIO / USB verbinding.
Controleer het desnoods in de veilige mode of je iets kunt vinden.

Verwijder deze en zorg dat er geen kabel voor d eMIO aan de pc vast zit.
Herstart de PC.
Installeer nogmaal Microsoft Windows Mobile Device Center 6.1 voor de zekerheid
Koppel nu eens de MIO aan de PC.

Check ook Windows Update nadat je hem hebt verbonden. Bij mijn Smartphone was er update voor.
 
ga ik proberen. via veilige modus, zag ik geen usb apparaten die betrekking hadden op m'n mio.

maar voor zekerheid, ga ik nu eerst de mobile software verwijderen, herinstalleren, en mijn mio erna op een andere usb poort insteken.


edit :

heb het geinstalleerd, toen mijn mio aangesloten en aangezet..... er kwam :


Mio Digiwalker USB sync

apparaatstuurprogramm installeren

in mappen met voorgeconfirureerde stuurprogramma's zoeken.


het zag er veelbelovend uit, toen gaf hij een fout, bij verbinden.


en kwam niet verbonden. ( inmiddels was mijn mio opgestart )

en toen kwam weer onbekend apparaat, heef het misschien iets met mijn mio te maken
dat daar nog activesync op staat? of zo.

*edit twee :


er kwam in apparaatbeheer bij netwerken een mobile remote adapter bij, en daarvoor wil windows een update uitvoeren. helaas, die update blijft de hele tijd hangen. hij blijft op 0% waarna ik een foutmelding krijg dat hij deze update niet uitgevoerd krijgt. en zo blijf ik in cirkeltjes draaien.

de update die hij niet geinstalleerd krijgt is :

Microsoft Corporation - Networking - Microsoft Windows Mobile Remote Adapter
Downloadgrootte: 11,4 MB
U moet de computer mogelijk opnieuw opstarten om deze update van kracht te laten worden.
Type update: Optioneel
Microsoft Corporation Networking software update released in May, 2007

Meer informatie:
http://winqual.microsoft.com/support/?driverid=20060043
Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com/select/?target=hub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan