Miracast enAMD Radeon(TM) RX Vega 10 Graphics doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
hallo,

Ik probeer een Microsoft draadloze display adapter V3 aan de praat te krijgen. Veel gelezen en gekeken. Deze https://www.youtube.com/watch?v=0nSHLrsrBc8 gaf de tip om naar dxdiag te gaan en alles als tekst file op het bureaublad te zetten. Daarna het file te openen en zoeken naar Miracast.
Ik vond: Card name: AMD Radeon(TM) RX Vega 10 Graphics en Miracast: Not Supported by Graphics driver.
Dat was het dan voor mijn kennis op computer gebied.

De vraag zal wel duidelijk zijn, is dit op te lossen en zo ja, hoe?
Is er iemand die me kan helpen?

Mvg

Rob
 
Wat is je uiteindelijke doel?
Dus, wat wil je er mee doen?
 
In de video die u aangeeft wordt in de DXdiag-log alleen gekeken naar de beschikbaarheid van Miracast in de sectie "System Information".
Er wordt niets vermeld over de beschikbaarheid van Miracast op de videokaart.
Vervolgens worden er in de video de nodige andere stappen genoemd, zoals het downloaden van de noodzakelijke driver via een MS-app.
Dan dient ook nog het ontvangende apparaat ook over Miracast te beschikken en moet dat daar ook aangezet worden.
kortom: u moet alle stappen die in de video vermeld worden uitvoeren. Tot nu toe heeft u alleen stap 1 gedaan.
 
@Edmoor
Wat wil je er mee doen?
Ik dacht dat dat duidelijk zou zijn. De Microsoft draadloze display adapter V3 aan de gang krijgen. De HDMI poort is bezet vanwege het gebruik van een pen display. Toch wil ik het beeld op een smartboard hebben. Dat kan volgens de pen display leverancier met een Microsoft draadloze display adapter V3. Zo doen zij dat ook.


@scpchulp
Ik heb alleen stap 1 genoemd :eek: Controleren of miracast ondersteund word. Ik concludeer dat dat niet het geval is.
Er wordt verteld dat vanaf windows 8.1 miracast-ondersteuning ingebouwd is
Stap 2
Ik probeerde al via optionele updates drivers te downloaden, maar kreeg de melding: geen optionele updates beschikbaar.
Stap 3
De adapter wordt gevonden op de laptop. Na aanklikken gaat hij zoeken en het scherm op de tv verandert. Alleen verder dan dat komt het niet. Ook de tip om de adapter te resetten of opnieuw in te steken geeft geen resultaat.

Dus concludeerde ik dat AMD Radeon(TM) RX Vega 10 Graphics en Miracast: Not Supported by Graphics driver, of dat IK niet in staat ben het euvel op te lossen.
 
Bij de vraag wat er nodig is om Miracast te laten werken krijg ik het volgende antwoord (van Google):
Windows 10 or 8.1 operating system.
- PC with the following: Supported Intel® graphics. Supported Intel® chipset.
- WiFi adapter that supports Miracast.
- Latest Intel® Graphics Driver installed.
- A display (e.g. TV) that supports Miracast or a TV paired with a TV adapter that supports Miracast.
Er wordt dus niets vermeld over een videokaart.

Maar als je dan de vraag stelt wat de rol van de videokaart bij Miracast is, dan komt er te voorschijn dat er een Intel videokaart van een bepaald type voor nodig is.
Conclusie: het zal dus niet werken met een AMD Radeon-kaart
 
Bedankt voor je antwoord.
Ik had eigenlijk al dezelfde conclusie, maar op basis van verkeerde argumenten.....
Zou een chrome cast het wel doen? Ik heb me er nog niet in verdiept. Of heb je weet van andere alternativen?
Mvg

Rob
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat ik u daar niet verder mee kan helpen, bij gebrek aan ervaring hiermee.
 
Dat zou mooi zijn, maar werkt dat ook via miracast?
Zo ja, dan hoef ik het niet te proberen.
Ik wil / moet het dan gebruiken via een beveiligd netwerk op school. Zijn daardoor problemen te verwachten, of gewoon uitproberen? De laptop gebruik ik in de les en dan vaker voor youtubefilmpjes. Werkt prima. Ooit heb ik een usb3 - hdmi adapter aangeschaft, maar die doet het niet. Zou dat een oplossing kunnen zijn met een die het wel doet?
Zo ja, waar moet ik dan bij de aanschaf op letten wat prestaties of gegevens aangaat?
 
Laatst bewerkt:
Met die Miracast en Chromecast dien je gebruik te maken van de WIFI router, op een school zal die te ver weg staan naast de beveiliging.

Kijk eens naar WIFI direct.
https://www.wifiwijs.nl/wifi-direct/
In z.m. ;
https://support.microsoft.com/en-au...6ef3-fba7-98da-c8267b001a5a#ID0EDD=Windows_10


De HDMI poort is bezet vanwege het gebruik van een pen display
Hoe belangrijk is die dan?
Een HDMI kabel lijkt mij handiger....

En een USB3 naar HDMI zou gewoon moeten werken, bij de plaatselijk PC shop eentje aanschaffen en daar gelijk uitproberen.
 
Hoe belangrijk de pendisplay is? Zeer belangrijk.
Hier een nieuwe poging voor het beeld beeld van de opstelling. Het is niet de eerste afbeelding die ik plaats en waarom het fout ging weet ik niet.
huion aansluiting.JPG

Bekijk bijlage 372590
Het "?" is bedoeld als ook een hdmi aansluiting
De twee stekkers in de laptop zijn een HDMI en een USB stekker
Wat op het pendisplay getekend/geschreven wordt is voor de klas bedoeld
Wat op het laptopscherm staat alleen voor mij. Punten, absentie e.d. data.

aan het smartbord is een hdmi kabel tot daar waar de laptop staat.
Zoiets heb ik https://rocstor.com/wp-content/uploads/2018/07/Y10A177-B1-MAIN.jpg, maar doet het niet.
 
Laatst bewerkt:
De bijlage in post #11 is hersteld.

De rockstor link was slechts bedoeld als voorbeeld. Ik had die van mij niet hier liggen. Nu wel. Het is een wavlink. Schijnt overgenomen te zijn door een andere firma.
Gegevens: https://www.wavlink.com/en_us/product/WL-UG3501H.html

Krijg hiermee geen beeld op tv na installeren driver. Misschien moet ik ze daarvoor eens mailen. Als dat lukt, heb ik geen draadloos gedoe meer nodig.
 
Het is gelukt.
Zo simpel als wat.
Een splitter is de oplossing voor mij. Pentablet en smartboard aan de ene kant in de splitter, de verbinding met de laptop aan de andere kant.
HDMISPLITTER.JPG
Alleen op de laptop kan ik andere programma's gebruiken.
Voor de rest iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
@BrandonN Dus je quote een bericht en daartussen plaats je sluikreclame. Je bericht aangepast. Advies, niet meer doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan