Mis een harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb net 2 dezelfde harde schijven geinstalleerd en XP er ook opgezet, maar in "deze computer" zie ik alleen maar mijn C schijf. Er is helemaal geen D schijf te zien.
Het zijn overigens echt twee harde schijven, dus geen partities of iets dergelijks, en het gekke is dat bij apparaartbeheer er wel 2 schijven staan en ook in het bios zijn ze netjes aanwezig.
Heeft iemand een verklaring voor dit vreemds ?

Nee dat hoeft niet omdat ik geen partities heb gemaakt, het zijn gewoon echt twee harde schijven. Ik wilde hem gaan formatteren ( D dus) maar er is bij "deze computer " geen D schijf te vinden !
Vlat dus niks te formatteren, vreemde zaak .

Je moet eerst een partitie hebben om te formatteren. Klik maar eens op die link en ga eens spelen met disk manager.

Ik heb geen diskmanager. Geen partition magic, ik wil gewoon in XP zelf die tweede harde schijf aan het werk krijgen.
In het bios wordt ie wel herkend, en in apparaatbeheer ook, maar bij deze computer is niets te vinden en daar moet ik die tweede schijf dus partitioneren. Dat is het gekke juist !

Ik heb bij start / uitvoeren "compmgmt.msc" ingetypt en bij schijfbeheer staat dat er dat die andere schijf inderdaad niet is toegewezen!
Moet ik die dan als primaire partitie toewijzen of uitgebreid logisch station maken ? Deze laatste optie lijkt me niet van toepassing, omdat het dus een ECHTE harde schijf is en geen partitie . Ze staan immers allebei als master ingesteld op een eigen IDE kanaal.
Zou ik dan primaire partitie moeten doen voor D ?

Mag ik je hartelijk danken voor je aanwijzing !!!!!!!!
Het probleem is verholpen en ik kan nu dus die andere schijf ook gebruiken .
Ik heb hem inderdaad als primaire partitie aangewezen en geformatteerd ( dat kon dus ineens natuurlijk) .
Dank je voor je hulp !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan