• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mischien een niet bestaan optie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Initial1

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
hallo,

kan ik in excel ook iets krijgen van code vervangen?

zeg maar in cel C2 tik ik 987 in dan moet ik de volgende krijgen:

Deze tekst vervang 987

is dat mogelijk?

ALvast bedankt.

Dit kun je ook nog doen:

stel je wilt de woorden "deze tekst vervangt 987" in cel B1 hebben. Zet de volgende formule dan in B1:

="deze tekst vervangt "&A1

Als je nu in A1 987 typt, komt er in B1 "deze tekst vervangt 987" te staan (zonder "").

Mooier is het natuurlijk nog als er alleen tekst in B1 komt als er in A1 ook iets staat:

=als(A1>0;"deze tekst vervangt "&A1;"")

dat bedoel ik niet helemaal.

wat ik wil maken is dat er iets als keuze menu.

dus zeg maar dit.

code:
273 --> Bankrekening
274 --> Uitgeven
275 --> Uitgaan

zo een lijst maken met code die ik wil en als ik in een cel 1 van de code intik krijg ik dan tekst die eraan hang. dat bedoel ik een beetje

Als je dat in dezelfde cel wilt kun je autocorrectie gebruiken. Wil je de tekst in een andere cel dan kan dit gemakkelijk met verticaal zoeken. (VERT.ZOEKEN)

Inderdaad, of als je niet zoveel variabelen hebt, kan het ook met een geneste =als formule:

=als(A1=273;"bankrekening";als(A1=274;"uitgaven";""))

Als je meer dan 7 variabelen hebt, moet je echt met VERT.ZOEKEN gaan werken zoals Jan al zei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan