mislukte installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mR10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Berichten
3
Ik heb de installatie van Linux redhat 6.3 verkeerd gedaan:

Alles ging goed tot dat hij de pakketten wou installeren.
Er stond dan hij aan het formatteren was en na een lange tijd bewoog ik mijn muis over het berichtje heen en het verdween. Doen deed ie nix meer. Ik kon nog wel de help laten verdwijnen en zo, maar hij ging niet instelleren of zo. Toen heb ik de computer opnieuw opgestart en nu kom ik niet verder als de install options. Ik doe dan next en er komt te staat:

An error occurred reading the partition table for the block device hda. The error was: No such file or directory.

Ik kan dan op retry drukken en dan geeft hij dit:

An error occurred reading the partition table for the block device hda. The error was: Success

Dat blijft hij geven als ik op retry druk. Als ik op Skip Drive druk geeft hij dit:

An error has occurred - no valid devices were found on which to create new filesystems. Please check your hardware for the cause of this problem.

Dat kreeg ik dus niet bij de eerste poging tot installeren.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want zelf kom ik er niet uit.

Ik heb trouwens Window geformatteerd en toen meteen met Linux begonnen. Misschien had ik eerst iets met fdisk moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door mR10
Ik heb de installatie van Linux redhat 6.3 verkeerd gedaan:

Alles ging goed tot dat hij de pakketten wou installeren.
Er stond dan hij aan het formatteren was en na een lange tijd bewoog ik mijn muis over het berichtje heen en het verdween. Doen deed ie nix meer. Ik kon nog wel de help laten verdwijnen en zo, maar hij ging niet instelleren of zo. Toen heb ik de computer opnieuw opgestart en nu kom ik niet verder als de install options. Ik doe dan next en er komt te staat:

An error occurred reading the partition table for the block device hda. The error was: No such file or directory.

Ik kan dan op retry drukken en dan geeft hij dit:

An error occurred reading the partition table for the block device hda. The error was: Success

Dat blijft hij geven als ik op retry druk. Als ik op Skip Drive druk geeft hij dit:

An error has occurred - no valid devices were found on which to create new filesystems. Please check your hardware for the cause of this problem.

Dat kreeg ik dus niet bij de eerste poging tot installeren.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want zelf kom ik er niet uit.

Ik heb trouwens Window geformatteerd en toen meteen met Linux begonnen. Misschien had ik eerst iets met fdisk moeten doen.

1) waarom zo'n oude distro?
2) misschien geen partities aangemaakt (hd block etc...)
3) je hd gaar/damaged
 
het zou kunnen dat de hardeschijf kapot is want fdisk wil geeft ook een fout. Dus ik zet er wel een nieuwe hardeschijf in. Moet ik dat wel eerst iets met fdisk doen?

Ik gebruik trouwens zo'n oude distro omdat ik hier een boek bij heb.
 
Het is me al gelukt. Ik hoefde er geen andere schijf in te zetten maar de aansturing tot de schijf ff op normal te zetten.

Toen ging de instalatie wel goed en ik ben nu een blije linux-user :D

Nog bedankt voor de hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan