misschien een gekke vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

sungirl

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Hallo,

Misschien een hele domme vraag, maar ...............:o

Momenteel hebben wij hier ADSL van Planet inbellen via de telefoon en de modem neemt het over.

Nu is mijn vraag, kan je ook ADSL internet krijgen zonder de telefoon, dus totaal geen telefoon meer in huis, want die zeg ik op.

graag jullie reacties,

Sorry, maar dit is op dit moment niet mogelijk.
Een adslaansluiting gaat nog altijd over een nog werkende telefoonaansluitpunt.
Wat je wel kan doen is je kpn abbo om laten zetten naar de goedkoopste vorm(ca 9euro pm) en een internetprovider nemen die adsl 'en evt. gratis telefonie aanbied.

Anders internetten via de kabel.

Beide heeft zo zijn voor en nadelen.

Nee, voor ADSL is een (vaste) telefoonlijn nodig.

Nee je vraag is niet dom en Ja dat kan wel degelijk!! (hoewel misschien nog niet overal)

http://www.2surf.nl/index.php?c=2&OVRAW=adsl&OVKEY=adsl&OVMTC=standard

Doe hier je postcodecheck. Je ziet dan welke providers in jouw buurt een eigen netwerk hebben. Dan heb je dus wel een telefoonlijn nodig maar je hebt geen KPN-abonnement nodig.
Overigens ben ik overgestapt op wanadoo betaal dus niks aan KPN maar ben nog niet echt tevreden. Geboden snelheid haal ik lang niet en er zijn ook vaak storingen.

Laatst bewerkt:
buffy zei:
Nee, voor ADSL is een (vaste) telefoonlijn nodig.

Klopt! maar via KPN kan je wel ADSL krijgen over die lijn.

Heeft mijn zoon namelijk ,en geen Telefoon abbonement.

BANDIT123 zei:
Klopt! maar via KPN kan je wel ADSL krijgen over die lijn.

Heeft mijn zoon namelijk ,en geen Telefoon abbonement.

'ADSL only' noemt men dat, geloof ik, bij de KPN: wel een ADSL-aansluiting maar geen vast telefonie-abonnement bij de KPN. Neemt echter niet weg dat die ADSL-aansluiting feitelijk een telefoonaansluiting is. ADSL loopt nu eenmaal over een telefoonlijn. :)

adsl only

Dus, het is er dus wel. Maar op de site van KPN of Planet wordt er niets over aangeboden. Wel staat er verschillende verhalen over adsl only, als je zoekt op google, maar waar je je kan aboneren staat nergens, iemand een idee ??

opgelost

We weten wat we gaan nemen. We behouden ADSL met planet, maar nemen een andere KPN abonement, veeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper als de basis. Deze lijn kost 9,95 per maand en behouden onze telefoon. De gesprekken worden wel duurder, maar wij bellen zo weinig !! Lekker de zelfde snelheid van Planet en stukken goedkoper.

bedankt voor jullie advies, door adsl only ben ik dus aan het zoeken geslagen, en wie zoekt zal vinden zeggen ze :D

:thumb: :thumb: :thumb:

Nog even je kunt bij Planet dezelfde konstruktie kiezen als Internet Bellen Plus van KPN,misschien kun je dat in je overweging meenemen.

Hallo Upsudaisy,

Daar hebben we dus ook naar zitten kijken, en is ook aantrekkelijk, we hebben ons nog niet vastgepint, dus we overwegen het. Beiden komen op het zelfde neer, alleen moeten we dan de snelheid van adsl afwachten. Bij planet weten we het, en die is goed, bovendien Planet is van KPN, misschien iets voor volgend jaar als we toch ontevreden worden. Maar als je eenmaal aan het zoeken bent, kom je zoveel tegen en op een gegeven moment weet je het gewoon niet meer:confused:

bedankt voor je reactie, :thumb:

Nee, niet het Net.

we twijfelen nog tussen: internetplusbellen GO 34,95

https://www.kpn.com/kpn/show/id=1213156/sc=079fa8

of de belbudget van KPN kosten zonder gesprek 9,67
met easyplanet van 19.95 erbij, komen we op 29,62 per maand.

Dan zouden we 1 stapje terug gaan van planet, want we hebben nu ecenomy.

http://www.bellen.com/frameset.html...jzervast/belwijzervastnet.asp?taal=nl&land=nl

Snelheid van deze 2 zijn het zelfde, alleen de prijs maakt het uit, wel is Go wat goedkoper in bellen, maar voor die 5 euro meer, hoeven we het niet te laten.

Wil je nog weten wat het gaat worden ? dan zet ik hiet hierneer, zodra we in de winkel zijn geweest en onze handtekening geplaatst hebben, oke :D

sungirl zei:
Ik kreeg hier de indruk dat je er benieuwd naar was, sorry hoor :shocked:

Was ik ook maar je hoeft het natuurlijk niet te zeggen (zo was het bedoeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan