misselijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
700
Zijn er ook meer mensen die last krijgen van misseljkheid en hoofdpijn wanneer ze na lange tijd het zelfde weer eens een ander spel spelen?

Ik heb een aantal spellen die graag speel/speelde.Het laatste jaar heb ik voornamelijk COD en MOHAA gespeeld maar wou voor de afwisseling Blackhawk down weer eens spelen maar na een paar minuten begin ik scheel te zien en word zelfs misselijk als langer speel.(met Farcry heb ik hetzelfde)
Ik heb het CRT beeld scherm op 75Hz staan en de spel instellingen allemaal zo hoog mogelijk(FPS van de spellen ligt rond de 90)

Zijn er nog meer factoren die misselijkheid ed. kunnen veroorzaken??
 
Vaak zit het in de hersenen, vooral als je een first person shooter speelt. Je kijkt dan door de ogen van de hoofdpersoon. In het spel beweeg je, en je ogen nemen dit waar.
Sommige mensen worden misselijk omdat hun ogen bewegingen waarnemen die hun lichaam helemaal niet uitvoert (naar voren lopen, springen etc etc). Dit 'verward' de hersenen, wat misselijkheid en duizeligheid kan veroorzaken.

Dat had ik gelezen in een tijdschrift, denk ik.
 
Geplaatst door hjllo
Zijn er ook meer mensen die last krijgen van misseljkheid en hoofdpijn wanneer ze na lange tijd het zelfde weer eens een ander spel spelen?

Ik heb een aantal spellen die graag speel/speelde.Het laatste jaar heb ik voornamelijk COD en MOHAA gespeeld maar wou voor de afwisseling Blackhawk down weer eens spelen maar na een paar minuten begin ik scheel te zien en word zelfs misselijk als langer speel.(met Farcry heb ik hetzelfde)

Dit zijn afkik verschijnselen :)

Zijn er nog meer factoren die misselijkheid ed. kunnen veroorzaken??

Ja natuurlijk, te veel gegeten, te veel gedronken etc. :)

Dat was natuurlijk maar een grapje, Ik zou niet weten, hoe je van games spelen, misselijk wordt.
Sorry
 
Geplaatst door Systemizer X100
Vaak zit het in de hersenen, vooral als je een first person shooter speelt. Je kijkt dan door de ogen van de hoofdpersoon. In het spel beweeg je, en je ogen nemen dit waar.
Sommige mensen worden misselijk omdat hun ogen bewegingen waarnemen die hun lichaam helemaal niet uitvoert (naar voren lopen, springen etc etc). Dit 'verward' de hersenen, wat misselijkheid en duizeligheid kan veroorzaken.

Dat had ik gelezen in een tijdschrift, denk ik.

klinkt wel logisch eigenlijk.

wanneer ik dan doorzet(aantal dagen) dan verdwijnt het nare gevoel vaak ook wel weer en heb ik er verder niet zo veel last meer van.

@vanzwam

'Dit zijn afkik verschijnselen '

:D :D
 
Heeft dit ook niet te maken met het feit dat dit een oorzaak kan zijn dat dit epilepsie kan triggeren bij mensen die daar vatbaar voor zijn.

Er is tenslotte in het verleden wel eens voor gewaarschuwd meen ik mij te kunnen herinneren.
Ik meen dat bij mijn oude 16 bit Sega spel computer
sommige games zo'n waarschuwing stond.

Het kan dus volgens mij wel degelijk komen doordat je
hersenen de informatie verkeerd verwerken en confused
raken :8-0: :8-0:
 
Hoi,

Het zit dus echt in de hersenen... Bij black hawk down zijn een paar die eigen mappen gemaakt hebben en die speel ik wel eens op een server... Daar zijn mappen bij waar je van een toren valt en dan schietend naar meneden gaat.. en dan krijg ik zelf toch wat last van de hoogte... terwijl ik op mijn stoel zit.

Groetjes, Dj Viper
 
Geplaatst door DjViper
Hoi,

Het zit dus echt in de hersenen... Bij black hawk down zijn een paar die eigen mappen gemaakt hebben en die speel ik wel eens op een server... Daar zijn mappen bij waar je van een toren valt en dan schietend naar meneden gaat.. en dan krijg ik zelf toch wat last van de hoogte... terwijl ik op mijn stoel zit.

Groetjes, Dj Viper

Fantastisch gezond die spelletjes. Krijg je al hoogtevrees als je op een stoel zit. Nu ja, voor mij zijn spelletjes uit den boze. Doe daar niet aan mee.

Maar ja... jullie beslissing, om te spelen of niet.
 
Mwah, sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan andere. Ik kan er bijvoorbeeld prima tegen, maar ik ken ook iemand die er echt niet tegen kan.
 
Hoi,

Ach het is een kleine prijs die je er voor betaald soms.. en die map met de hoogtes komen niet vaak voor.. Vooral als je het een paar keer gespeeld hebt wen je eraan...

Groetjes, Dj Viper
 
Ik had het in het begin wel eens met NFS hot pursuit, toen had ik voor het eerst een 3d kaart...

Onlangs nog eens een raar gevoel gehad toen ik een ritje achtbaan maakte in rct3... ging best wel hard :D

Met 1st person shooters heb ik nergens last van, alleen wel soms wat gedesoriënteerd in het spel... maar bij CoD hebben ze daar een kompas voor uitgevonden, dus dat zit wel snor.
 
trillingen in het beeld kunnen ook hoofdpijn/misselijkheid trickeren, er zijn een soort opzet schermpjes te koop voor computers die die trillingen filteren en het beeld rustoger word.
 
Geplaatst door bork
trillingen in het beeld kunnen ook hoofdpijn/misselijkheid trickeren, er zijn een soort opzet schermpjes te koop voor computers die die trillingen filteren en het beeld rustoger word.

Die zijn heel erg irritant... lijkt op een soort zeef, dan krijg je koppijn van het scherpstellen om alles goed door de zeef te zien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan