missende drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
Ik heb een nieuwe complete reinstal gedaan met Win7. Als ik naar
Configuratiescherm/Hardware en geluiden/apparaatbeheer ga zie ik bij overige apparaten twee gele vraagtekens als ik er op klik word me verteld dat de drivers daarvoo niet zijn geinstaleerd.
Ik heb op diverse plaatsen gezocht maar kan ze nergens vinden daarom de vraag of iemand hiervoor de oplossing weet
Moederbord is Asus P8 H61 Pro

driver.JPG
 
Laatst bewerkt:
De SM-buscontroller driver zit normaal gesproken in de chipset drivers. Heb je de chipset drivers behorend bij je moederbord al geinstalleerd?

http://www.asus.com/Motherboard/P8H61_PRO/#support_Download_30

Het is een flinke download, maar daar zou ik mee beginnen.

het tweede device lijkt op een Western Digital harde schrijf. Er staat op het WD forum een melding op, maar het is natuurlijk even de vraag of je iets van een WD drive gekoppeld hebt (ook niet aan USB?)

De Western Digital Link (incl download) waar over deze driver gesproken wordt is :
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/search/1/a_id/5419

Ik zou in eerste instantie de chipset driver van je moederbord installeren (1e link), mogelijk lost die alle problemen wel in 1 keer op.
 
De geluidskaart van je moederbord kan je uitschakelen in de BIOS (tokkel del of F2 na het opstarten).
Dat hoeft geen conflicten te geven maar schakel die toch maar uit als je die niet gebruikt, doe dat voor je de drivers gaat installeren.

Heb je wel eens drivers geinstalleerd?
Heb je geen drivers cd's of dvd's?
Als je drivers hebt gedownload zet je die op de C:
maakt niet eens uit waar op C: mag ook op je bureaublad (uitzondering zijn de systeemmappen windows en program files, daar moet je ze niet in zetten).

Dan ga je naar apparaatbeheer en open je 1 van de te installeren drivers.
Je klikt op Stuurprogramma bijwerken.
Dan kies je ervoor zelf te zoeken (niet op het web zoeken en niet automatisch), en laat je op C: zoeken (Bladeren).
Als het bestand wat je hebt gedownload de goeie drivers bezit voor de hardware zullen de drivers gevonden en geinstalleerd worden.
Heb je de verkeerde, dan zal er niks gevonden worden.
Zo kan je dus geen verkeerde drivers installeren.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Alle drivers, staan op die site. Je moet alleen even de juiste besturing systeem invoeren.
Je kan alle twee je geluids drivers installeren. Als je maar je draadjes van je boksen in de losse geluidskaart doet.
De drivers van je geluidskaartt, moet je bij soundblaster zijn of van welke fabrikant het ook is. Kan ook realtek zijn.

Als je wild dat het automatisch gebeurd. Dan download je Driver scanner van unnible. Wel even registreren ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb de instalatieschijf van het moederbord en ja ben vergeten om de driver te instaleren. heb dit gedaan en het werkte. Alleen stat er nu die WD SES Device nog
ik heb er een externe WD schijf aan mijn pc zitten. werkt het als ik het eerst ontkoppel dan via apparaatbeheer instalatie ongedaan maken aanklik en hem dan weer aansluit

PS
die Driver scanner van unnible kan met dit programma niks mis gaan als ik dit gebruik ik bedoel dat ik alle drivers die hij verouderd vin en die ik dan allemaal aanklik om te instaleren
 
Laatst bewerkt:
Een externe USB schijf?
Moet je daarvoor een driver installeren?
Normaal gesproken als je windows hebt geinstalleerd en je een externe USB hdd aansluit zal het apparaat gevonden worden en een driver er voor door windows geinstalleerd worden.
Net als een USB stick, heb je daar geen drivers voor nodig.
Of is het een apart soort schijf die niet via de USB aangesloten wordt?
Je hebt geen driver scanner nodig als je weet welk merk hardware het is.
Dat soort software kan je goed gebruiken als je niet weet om wat voor hardware het gaat, net als everest home vroeger, dat programma beschrijft dan wat voor merk hardware het is en naar welke drivers je zoeken moet.
Windows zelf geeft het dan aan als onbekend apparaat.
 
Laatst bewerkt:
Maar is die externe schijf niet USB?
En back-ups, wat wordt er dan als back-up opgeslagen?
Als het gaat om back-ups maken van je eigen bestanden zoals foto's, filmpjes, Muziek en documenten kan je gewoon dat daar heen kopieren vanaf je harde schijf zonder programma.
Want anders heb je de kans als je de data later weer terug wil je weer datzelfde back-up programma nodig hebt.
Net als norton, je kan back-ups laten maken door norton als je norton gebruikt, alleen stel dat je die back-ups later in een ander systeem wil gaan gebruiken, moet je wel eerst norton weer installeren, en die data kan je ook gewoon van de ene naar de andere schijf kopieren zonder enig back-up programma.
Back-up betekend dan ook niet meer dan dat je bestanden op een ander medium parkeert zodat je deze als reserve bestanden kan zien mocht je harde schijf naar zijn malle moer gaan.
Programma's heb je daar niet voor nodig in windows.
 
Laatst bewerkt:
het blijkt een speciaal backup programma voor die HD te zijn.Maar omdat ik het toch niet ga gebruiken heb ik het verwijderd en de pc opnieuw opgestart weer in apparaatbeheer gekeken en geen geel vraagteken meer
dus hoop ik dat het probleem hiermee is opgelost

PS
en voor mijn te maken backups gebruik ik Bart 2.16 even instellen en met 2 klikken doet hij automatisch de gewenste backups
 
Laatst bewerkt:
@Gillian dat zeg ik even registeren. Of je gaat de drivers die hij aangeeft handmatig op de website downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan