Missende eRecovery van Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorntjuh2

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Berichten
13
Ik mis acer eRecovery om mijn pc te formateren.

Ik heb de cd'tjes wel, maar als ik op F12 druk wat aangevraagd word, kan ik tussen xD, sd en nog een paar dingen kiezen. ook mis ik acer eRecovery dus kan ik niet formateren.

bedankt voor het help
 
Ik heb toevallig een uurtje geleden een Acer hersteld, daar had het baasje helemaal 0,0 cd's bij.

Hoe ik het aangepakt heb? ->
Een willekeurige Vista Home edition (mét SP1) gepakt, ermee geboot, serial ingevoerd van de machine zelf, daarna format C; daarna Vista installatie, gevolg 1 foutmelding bij apparaatbeheer. Vervolgens Windows update gedraaid (46 updates ruim 225 MB) binnengehaald en geïnstalleerd. Het zoeken naar updates leverde daarna nog 4x hits op en toen was Vista bevredigd qua updates. Apparaatbeheer geen foutmeldingen meer.

Kortom, ik de Acer hersteld met een willekeurige Vista DVD, serial van de Acer gebruikt en daarna geduldig de updates van Vista binnengehaald en het ding draait weer als een zonnetje.
 
Tja, ik vond dat eRecovery altijd erg handig. en ik heb geen retail versie, ik moest zelf vanaf het begin alles installeren op de CD voor later. Maar heb jij een idee hoe ik eRECOVERY teug kan halen?
 
Nee, helaas (anders had ik dat wel geschreven).
Edoch, mijn methode werkt wellicht toch veel handiger? Geen onnodige meuk van Acer en / of third party software op de machine, slechts een hele mooie en schone Windows installatie.

Zat er 'mooie' software bij toen het ding geleverd werd? Dan haal je die even apart op vanaf de website van Acer.
 
Daar heb je gelijk in, maar ik heb eigenlijk geen zin om een OS aan te schaffen, dat zal ook wel een euro of 100 kosten?
 
Niet nodig! Leen er één van een vriend / kennis / buurman / familielid. Kosten? 0 €
Gebruik wel je eigen serial (op Windows sticker aan de onderzijde van het ding)
 
Hoe kom ik aan mijn eigen serial dan? staat die op mijn PC, of kost die ook geld?
 
Draai 'm om en lees de serial vanaf de Windowssticker. Als het géén laptop is, maar een desktop, kijk dan op de zijkant.
 
Laatst bewerkt:
ah, ik zie de product key :D
Kan ik dan nu gewoon een OS van iemand lenen, en dan installeren? en ben ik dan ook al die acer troep kwijt?:D
 
Prima prima donna :)

Maar als ik dan weer een probleem heb, moet ik hem wel even lenen toch?
 
Nee, als je 'm te leen hebt, dan kopiier je 'm gewoon (brand 'm als kopie naar een lege DVD).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan