Missing Ntldr en hal.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.
Harde schijf gecontroleerd in veilige modus. Geen problemen.
Er blijven dus de volgende mogelijkheden over.
1. Defect Ram geheugen. Dat is net 4 maanden oude 1 Gig DDR. Zal het in een vrij moment controleren met memtest32
2. Er zijn op dit moment 3 storingen die tijdens de installatie zo'n beetje om hetzelfde gedeelte van de HD worden gezet?
Het is echter vreemd dat ik na een aantal pogingen de pc toch weer aan de gang krijg. De vorige keer (voor de nieuwe installatie) kreeg ik verwijzingen naar geheugenplaatsen die mislukte lees of schrijfbewerking aangaven. Dat wijst wel een beetje naar naar beschadigd Ram geheugen.

Het wordt dus weer wachten op de memtest. Maar geloof me dit is echt niet leuk meer als je dit al tijden hebt en de oplossing niet kan vinden.

Maar tot nu toe allemaal bedankt voor het meedenken. en ik kom nog met het resultaat van de memtest.

Ik weet precies hoe je je voelt, had met mijn vorige pc hetzelfde... reepje geheugen vervangen en hij draaide als een tierelier. Dat het geheugen nog maar een maand jong is zegt helemaal niets trouwens. Het is gewoon extreem gevoelige materie.

Bedankt Sarvo
Zodra ik memtest gedaan heb hoor je of het inderdaad het geheugen is. Moet ik memtest32 of memtest86 draaien want ik weet niet het verschil.

[Off topic]
Gave website trouwens heb hem bij mijn favorieten gezet.

Nadat memtest 86 bijna 20 uur heeft gedraad was er niks mis met het geheugen.

Heb de meest bestanden uit opstarten en uit het geheugen gewist. Het ging toen twee dagen iets beter maar nu krijg ik regelmatig een schermpje met 'toepassingsfout' o.a. van svc host.exe. Nadat ik Driver Genius had geinstalleerd kreeg ik een 1/2 uur later een stopfout, dus een blauwscherm.

Bij opnieuw opstarten waren mijn dvd player en dvd brander verdwenen. Teruggehaald door Microsof knowledge base te raadplegen.
IE gaf ook steeds fouten.

Weet nog steeds de oorzaak niet. Dacht eerst dat het kwam door een bepaald (weet niet welk) software progr, maar kom zo niet verder. :evil:

Heb je wel eens gekeken of het geheugen goed vast zit

Nee dat had ik nog niet gedaan want de PC is 3 maanden oud. Maar ik zal het zeker controleren

Nadat ik werkelijk na iedere installatie van software die ik gebruik een image met Ghost had gemaakt was ik nog steeds geen stap verder.

Iemand raadde mij aan om mijn DDR geheugen eens in een andere bank te zetten en eventueel om te wisselen.

Ik denk dat dat de oplossing was want ik heb nu al een aantal dagen geen storingen meer.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp. Ik hoop dat ik van de ellende af ben. Heb drie weken niet normaal de PC kunnen gebruiken.

Geplaatst door Elisa
Wel vreemd dat memtest daar niets van oppikte.

Aanvulling:
Memtest kan aangeven dat ze goed zijn ,het vreemde is dat bepaalde geheugen latjes door Xp niet als goed worden herkent,neem bijvoorbeeld een schone install met een goede drive en goede CD,als men dan een ander merk gebruik gaat het ineens wel.
Heb hier zelf een latje van 512 die ik gebruik om als zo iets vergelijkbaars aan de hand is Xp te installeren, dan de oorsronkelijke weer terug te zetten ,en er dan geen probleem meer is.

Die BILL toch

Het is eigenlijk niet zo vreemd dat memtest geen fout kon ontdekken, want zoals de zaken nu staan doe de PC het goed met dezelfde latjes ;-) 2 x 512 maar in de andere twee banken.

Ik ben achteraf heel blij dat ik met Ghost images gemaakt had want XP steeds opnieuw installeren kost mij zo'n 5 uur incluslief de updates en patches.

Maar door stug doorzoeken is de fout gevonden. Hoewel het vreemd blijft dat de 1e twee geheugenbanken fouten veroorzaken.

Oh verdorie, ik zag iets over omwisselen.
Jeminee, als er ook al verschil in banken zit :confused:
Wel goed om te weten.

Dat kun je controleren in de gebruikers handleiding van je MB waar wat in moet!!!

Geplaatst door Elisa
Oh verdorie, ik zag iets over omwisselen.
Jeminee, als er ook al verschil in banken zit :confused:
Wel goed om te weten.

Ja Enkel zijdig Dubbel zijdig No nog wat met NO

4 banken 2 voor Sdram 2 voor DDR ga zo mar door

Kreun, nog meer te leren.
Wat heb ik dan een geluk gehad :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan